عارف گفت: امیدواریم با اقدام کمیسیون تلفیق، ردیف های مربوط به فناوری های پیشرفته و پژوهش مورد توجه قرار گیرد که به هرحال ردیف های کیفی دانشگاه هستند و هم به دانشگاه هایی که احساس می کنند با این بودجه نمی توانند حداقل‌ها را تامین کنند، توجه شود.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاه ها گفت: در مسائل معیشتی و رفاهی دانشجویان مشکل داریم و باید به وضعیت حقوقی اساتید و کارکنان دانشگاه توجه شود.

محمد رضا عارف درباره بودجه آموزش عالی در سال ۹۸ گفت: دولت یک عنایتی کرده و در بخش دانشگاه ها متوسط رشد را بالاتر از متوسط رشد کشور قراد داده است اما در بخش اولویت هایی که در بخش فناوری ها داریم، متاسفانه دولت به برخی ردیف ها رشد منفی داده که باید عنایت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ویژه برخی از نهادهایی که در توسعه فناوری کار می کنند، رشد خوبی ندارند که البته در کمیسیون آموزش مجلس تلاش کردیم تا بودجه مواردی که لازم است، افزایش یابد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: ولی به هر حال تصمیم نهایی باید در کمیسیون تلفیق اتخاذ شود و امیداریم کمیسیون تلفیق به جمع بندی که در کمیسیون آموزش داشته ایم توجه کرده و وضع بودجه دانشگاه‌ها بهتر شود به ویژه که ما روی مسائل معیشتی و رفاهی دانشجویان مشکل داریم  و باید به وضعیت حقوقی  اساتید و کارکنان دانشگاه توجه شود.

عارف افزود: امیدواریم با اقدام کمیسیون تلفیق، ردیف های مربوط به فناوری های پیشرفته و پژوهش مورد توجه قرار گیرد که به هرحال ردیف های کیفی دانشگاه هستند و هم به دانشگاه هایی که احساس می کنند با این بودجه نمی توانند حداقل‌ها را تامین کنند، توجه شود.

وی درباره بودجه پژوهشی دانشگاه ها نیز گفت: به نظر ما رشد بودجه پژوهش خوب نیست، البته شرایط کشور را می دانیم مشکلات سال آینده را می دانیم که با توجه به شرایط کشور توجه قابل قبولی شده اما امیدواریم کمیسیون تلفیق عنایت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.