در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأموران دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض‌‌آمیز با خبرنگار پرس تی‌‌وی که به منظور دیدار با خانواده‌‌اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد.

به گزارش جماران؛ سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی - آمریکایی پرس تی‌وی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بهرام قاسمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به طولانی شدن بازداشت مرضیه هاشمی شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس تی‌‌وی» امروز سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس ابلاغ شد.

وی افزود: در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأموران دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض‌‌آمیز با خبرنگار پرس تی‌‌وی که به منظور دیدار با خانواده‌‌اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در این دیدار همچنین تاکید شد که برخورد مأموران پلیس فدرال آمریکا و سکوت سؤال‌‌برانگیز مقام‌های دولت آمریکا درخصوص این واقعه مغایر با تعهدات بین‌‌المللی دولت آمریکا و نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروند هاشمی است و اینگونه اقدامات تبعیض‌‌آمیز و نقض حقوق انسانی ایشان توسط دولت آمریکا، موجب مسئولیت بین‌‌المللی آن دولت می‌‌شود و باید در قبال آن پاسخگو باشد. 

سفیر سوئیس در این دیدار اعلام کرد: موضوع را بلافاصله به مقامات مسئول در دولت آمریکا منتقل و نتیجه را به اطلاع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.