30 هزار میلیارد ریال اعتبار و امضای 20 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه برای حدود 70 پروژه مهم استان اختصاص یافت که این رقم در مقایسه با سفر دوره پیشین رییس جمهوری به گلستان 5 برابر است.

ورود رئیس جمهور به فرودگاه کلاله در استان گلستان

به گزارش جماران؛ استاندار گلستان با اشاره به سفر هفته گذشته رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان گفت: مهمترین دستاورد این سفر تخصیص 30 هزار میلیارد ریال اعتبار و امضای 20 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بود.

سید مناف هاشمی اظهار داشت: این اعتبارات برای حدود 70 پروژه مهم استان اختصاص یافت که این رقم در مقایسه با سفر دوره پیشین رییس جمهوری به گلستان 5 برابر است.

وی افزود: تعیین تکلیف نیروهای استخدامی و شهرداری های استان و یا پیگیری احداث پتروشیمی گلستان با مشارکت شرکت سرمایه گذاری پارسیان وزارت نفت از دیگر ره آوردهای این سفر بود.

استاندار گلستان ادامه داد: طبق دستور رییس جمهوری، پروژه راه آهن گرگان - مشهد با سرمایه گذاری طرف چینی شتاب گرفته و برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار هم مراحل اجرا را طی خواهد کرد.

هاشمی گفت: در بخش ورزش هم ساخت خانه ژیمناستیک، مجتمع فرهنگی ورزشی و فاز دوم استادیوم آزادی گنبدکاووس با 60 میلیارد ریال، تکمیل سالن ژیمناستیک گرگان با 200 میلیارد ریال، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی استان با 30 میلیارد ریال، مجموعه ورزشی گالیکش، ساخت سالن 6 هزار نفری گرگان و تکمیل پروژه های ورزشی در بندرگز، گرگان و کردکوی مصوب شد.

به گفته وی، در حوزه گردشگری برای باغ موزه دفاع مقدس در دو سال پیاپی 100 میلیارد ریالی اعتبار تخصیص یافت.

استاندار گلستان اضافه کرد: برای پروژه گردشگری آشوراده حداقل 200 میلیارد ریال، فاز اول ایجاد موزه مردم شناسی 70 میلیارد ریال، ساخت موزه گنبدکاووس 70 میلیارد ریال و کمک به تکمیل نگهداری دیوار دفاعی گرگان 70 میلیارد ریال ردیف بودجه اخذ شد.

استاندار گلستان افزود: در حوزه آموزش عالی هم برای ساخت و تجهیز دانشگاه علوم پایه و سلف سرویس دانشگاه مرکزی گنبد 80 میلیارد ریال، تکمیل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گلستان 85 میلیارد ریال و تکمیل دانشکده علوم طبیعی و جنگلبانی 60 میلیارد ریال مصوب شد. 

به گفته وی در حوزه آموزش و پرورش برای تکمیل و تجهیز 130 کلاس درس 200 میلیارد ریال و هوشمند سازی 500 کلاس درس، تعمیر و تجهیز سیستم های گرمایشی مدارس استان 120 میلیارد ریال مصوب شد. 

هاشمی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل جاده ای هم علاوه بر اصلاح و احیا 52 نقطه خطرناک ، بهسازی راه اصلی شاهرود به آزادشهر 300 میلیارد ریال اعتبار مصوب گرفت. 

وی به اعتبار مصوب برای توسعه کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه برای زهکشی اراضی شوره زا و کم بازده اعتبار خوبی و آبیاری نوین یک هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد. 

استاندار گلستان بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم دستور ساخت چهار بیمارستان بزرگ در چهار نقطه محروم استان شامل گالیکش، مراوه تپه، رامیان و گمیشان اخذ شد که برای هر کدام افزون بر 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

به گفته وی همچنین در دو فاز برای بیمارستان 600 تختخوابی استان در شصت کلاته گرگان یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهور را 24 و 25 دی امسال در دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید ، 17 معاون و وزیر همراهی می کردند.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت دارد که بیش از 47 درصد از ساکنان آن را روستائیان تشکیل می دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.