رحمانی گفت: در زمان حال فروش و بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که لازمه آن جدی گرفتن کیفیت و قیمت است، همچنین باید صادرات را برای محصولات با ظرفیت فراهم کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمان حال باید روی صادرات کار کنیم، گفت: در سال جاری در حوزه صادرات به کشورهای اطراف، چین و هند به صورت ویژه نگاه کردیم.

رضا رحمانی پنجشنبه شب در جمع مسوولان شهرستان گلپایگان با اشاره به تولید در صنعت، افزود: دولت به اندازه ای که در خصوص وزارتخانه ها انقباضی برخورد کرد درباره تولید هم سعی برحمایت و انبساط داشته است.

وی یادآور شد: برخی از صنایع ظرفیت های بسیاری دارند که باید نیم نگاهی به صادرات آن ها داشته باشیم، اگر تقاضا را تحریک نکنیم سال های آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

رحمانی ادامه داد : در زمان حال فروش و بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که لازمه آن جدی گرفتن کیفیت و قیمت است، همچنین باید صادرات را برای محصولات با ظرفیت فراهم کنیم.

به گفته وی اگر صادرات در زمینه قطعه سازی صورت می گرفت اکنون رکود، خودروساز داخلی را از پای در نمی آورد همچنین سیاست های وارداتی و صادراتی به درستی تنظیم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این شهرستان موقعیت و ظرفیت های بسیاری دارد و 134 واحد صنعتی فعال و در دست اجرا دارد همچنین اشتغال صنعتی آن 6 هزار و 283 نفر و خودرویی 2 هزار و 500 نفر است.

به گفته وی خوشبختانه توان صنعتی خوبی را در شهرستان گلپایگان شاهد هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هم افزایی در فعالیت ها تصریح کرد: برخی از فعالیت ها به شهرستان ها توسعه و تعمیم داده می شوند زیرا تمرکز زدایی به نفع نظام و از جمله سیاست های دولت است.

وی از حل مشکلات قطعه سازان خبر داد و گفت : قیمت و مشکلاتی از این قبیل که در زمینه قطعه سازی وجود دارد اصلاح خواهد شد. 

رحمانی ادامه داد: قطعه سازان بیش از 400 هزار نفر اشتغال در کشور ایجاد کرده اند همچنین در این صنعت افت شدید را در تولید شاهد بودیم و زمانی که به عنوان وزیر منصوب شدم حدود 70 درصد از برنامه تولید عقب بودیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان حال از روند نزولی قطعه سازی عبور کردیم و تولید روزانه رو به افزایش است و من از قطعه سازان خواهش کردم که کمک و حمایت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای برنامه های اصلاحی موثر در آینده ای نزدیک در زمینه صنعت خودروسازی و قطعه سازی خبر داد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید اظهارداشت: در این زمینه ما مصوبه دولت را اخذ کرده ایم، طرح رونق تولید پیوست قانونی است که در آن بانک ها با صنایع کوچک و متوسط به شرط تولید و داشتن بازار باید مدارا کنند. 

به گزارش جماران، ‎وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی، روز پنجشنبه به این استان سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.