رئیس فراکسیون امید اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید در تمام دستگاه ها آسیب شناسی و موانع 4 دهه گذشته ارزیابی شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مکان هایی است که وظیفه این ارزیابی را دارد. .

به گزارش جماران؛ عارف گفت: شورای عتف (علوم ، تحفیفات و فناوری) و شورای آموزش و پرورش در عمل تعطیل بوده و باید فعال شده و از حالت رخوت بیرون بیایند.

محمدرضا عارف روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عتف و شورای آموزش و پرورش باید مسائل خود را بررسی کرده و در راستای ترقی کشور حرکت کند و این مسئله وظیفه شورای انقلاب فرهنگی نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 دیماه جاری در حکمی حجت الاسلام سعید رضا عاملی را به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند ، پیش از این از سال 84 دبیری شورا بر عهده محمدرضا مخبر دزفولی بود. 

عارف گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه توجه به یک بخش خاص را ندارد و باید به تمامی مسائل نهاد ها ورود کند.

وی افزود : اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار به سمت مسائل دانشگاهی رفته است در حالی که شورا به بخش خاصی در کشور تخصیص ندارد.

عارف ادامه داد: بسیاری از موضوعات امکان ورود برای برخی دستگاه ها را ندارد که شورا می تواند ورود کند و مصوبات ارزشمندی را ارائه و بنا به فرمان امام اجرای مصوبات اهمیت دارد.

عارف با بیان اینکه دبیرخانه شورا باید در عملکرد خود تجدید نظر کند، گفت: اولویت عملکرد دبیرخانه باید مسائل فرهنگی کشور. تلاش برای توسعه علم و فناوری و فرهنگ عمومی باشد.

وی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید در تمام دستگاه ها آسیب شناسی و موانع 4 دهه گذشته ارزیابی شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مکان هایی است که وظیفه این ارزیابی را دارد. .

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: چالش ها، اخلاق و آسیب های اجتماعی در آستانه بحران است و تهمت و اتهام در فضای مجازی بسیار دیده می شود بسیار برای یک کشور فرهنگی نامطلوب است.

وی ادامه داد: دبیر خانه شورا به دور از نگاه های سیاسی مجموعه ای از اساتید دانشگاه و نخبگان با استعداد است که می توانند به مسائل فرهنگی ورود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.