سفیر کشورمان در لندن گفت: اتباع دوملیتی همگی اتباع ایران محسوب می‌شوند و از حقوق مدنی برخوردار هستند. خانم زاغری به‌عنوان یک تبعه‌ ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار بوده و خواهد بود.

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در خصوص احضارش از سوی وزیر خارجه انگلیس گفت: امروز وزیر خارجه انگلیس با احضار اینجانب به وزارت امور خارجه، بطور اختصاصی از وضعیت خانم زاغری و شروع اعتصاب وی ابراز نگرانی کرد.

«اینجانب در توضیح به ایشان گفتم، اتباع دوملیتی همگی اتباع ایران محسوب می‌شوند و از حقوق مدنی برخوردار هستند. خانم زاغری به‌عنوان یک تبعه‌ ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار بوده و خواهد بود. 

درعین‌حال دخالت از سوی کشوری که این خانم دقیقا به خاطر جاسوسی برای همان دولت در زندان قرار دارد، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود. لذا این دخالت نه‌تنها هیچ کمکی به وی نخواهد کرد بلکه حساسیت منفی مردم و مقامات ایران را علیه سیاست دولت انگلیس افزایش هم می‌دهد. دولت ایران هرگونه دخالتی از سوی دولت انگلیس در این زمینه را مردود و غیرقابل‌قبول می‌داند.» 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1096465
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.