پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس انتقادات فراوان درپی خبر پولی شدن برخی از بزرگراه ها و تونل های تهران، شهردار و رییس شورای شهر تهران این موضوع را تکذیب کردند.

به گزارش جماران، پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از تکذیب های مکرر مسئولین شهری تهران بار دیگر با مطرح کردن موضوع پولی شدن برخی معابر تهران گفت:

در پیش‌نویس لایحه پیشنهادی، رقم 400 تومان برای تونل رسالت و 800 تومان برای تونل‌های نیایش، توحید، شهدای غزه و طبقه دوم بزرگراه صدر پیشنهاد شده است که در صورت نداشتن معاینه فنی برتر (و داشتن معاینه فنی عادی) به ترتیب به 500 و 1000 تومان افزایش می‌یابد. بنابراین «حداقل 3000 تومان» دروغ است و واقعیت «حداکثر 1000 تومان» است.

 در برنامه پنج ساله دوم شهرداری شهرداری تهران موظف شده که لایحه‌ای را برای اخذ هزینه‌های استفاده از زیرساخت‌های شهری همچون پل‌ها و تونل‌ها به شورا ارائه کند

 مهمترین اصلاحی که معاونت حمل و نقل و ترافیک در این لایحه اعمال کرد، تغییر ماهوی آن از «عوارض» به منظور کسب درآمد، به «بهای خدمات» به منظور تأمین هزینه‌های نگهداری بود و تاکید بر اینکه مبالغ دریافتی صرفا باید برای نگهداری همین تونل‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بنا بر سخنان رییس شورای شهر تهران، این لایحه هنوز به شورای  شهر نرفته و تصویب نشده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.