فرزند آیت الله هاشمی گفت: آیت الله رفسنجانی، همواره نگاه به توسعه، کارآفرینی و رفاه در جامعه داشت و ریالی به ثروت خود نیافزود و همواره توسعه کشور را خواستار بود.

به گزارش جماران؛ فرزند مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: جامعه انقلابی امروز ما به اعتدال رفتاری که آیت الله هاشمی دنبال می کرد نیازمند است.

یاسر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان افزود: امروز تفکر آرمان خواه به تنهایی نمی تواند راه نجات کشور از بحران ها باشد و اعتدال رفتاری آیت الله هاشمی از نیازهای جامعه است.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: پدرم همواره بر قوی بودن احزاب، شکل گیری صحیح و پایبندی به برنامه های احزاب تاکید داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی احزاب را ضربه گیر نظام می دانست، اظهار داشت: هاشمی در جریان خاصی حل نشد و همواره رابطه منطقی با اصولگرایان و اصلاح طلبان داشت.

هاشمی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی با مردم ارتباط خوبی داشت و در عین رابطه منطقی در جامعه، نگاه کارشناسی را از ارتباط خود حذف نمی کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی ارتباط خوبی با امام (ره) داشت و رابطه مرید و مرادی بین آنها بی سابقه بود و همواره مشاور خوبی برای امام و رهبری به شمار می رفت.

هاشمی اضافه کرد: پدرم در بسیاری از موضوع های کشوری نظر صریح خود را بیان می کرد اما همواره گوش به فرمان و تابع رهبری بود.

فرزند آیت الله هاشمی اضافه کرد: آیت الله رفسنجانی، همواره نگاه به توسعه، کارآفرینی و رفاه در جامعه داشت و ریالی به ثروت خود نیافزود و همواره توسعه کشور را خواستار بود.

به گزارش جماران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نوزدهم دی ماه سال 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

وی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و دو دوره نیز رییس جمهور بود.

حضور در مجلس خبرگان رهبری و نیز ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت های بارز سیاسی مرحوم هاشمی به شمار می رود که وی را به یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.