​شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو به همراه وزیران خارجه کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مغرب برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند.

به گزارش جماران؛ رسانه‌ها روز جمعه به نقل از منابع آگاه خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در فهرست مقام‌های دعوت شده از سوی آمریکا برای شرکت در نشست ضدایرانی لهستان هستند.

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو به همراه وزیران خارجه کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مغرب برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند.

به گفته این رسانه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو هفته پیش دعوت‌نامه خود را دریافت کرده، اما هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در این نشست نگرفته است.

بنا به این گزارش، وی بر این باور است که شرکت در این نشست به همراه مقام‌های کشورهای عرب، مشروعیت بیشتری به او در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم خواهد بخشید و احتمالا پاسخ مثبتی به آمریکا بدهد.

همزمان «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در صفحه توئیتر خود به نقل از منابع اروپایی خبر داد که از مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز برای این نشست که ماه آینده در ورشو برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آمده است.

به گفته وی، موگرینی هنوز تصمیمی در این ارتباط نگرفته است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از برگزاری نشستی با موضوع ایران در روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) خبر داده بود.

این اقدام که در ادامه تلاش‌های مذبوحانه آمریکا در ماه‌های گذشته برای القای سیاست ایران‌هراسی صورت می‌گیرد، واکنش «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان را به دنبال داشت.

ظریف در توئیتر نوشت: این لکه ننگ از دامان دولت لهستان پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: به میزبان و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ضدایرانی یادآوری می‌کنم؛ آن‌هایی که در نمایش قبلی آمریکا علیه ایران شرکت کردند، یا الان مرده‌اند، یا روسیاه و منزوی‌اند. ایران اما قوی‌تر از همیشه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.