سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه‌گذاری شده است و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی‌های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: قویا معتقدیم تلاش برای القا و تحمیلِ تفسیری نادرست از قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد برنامه موشکی ایران رفتاری غیرمسئولانه است.

بهرام قاسمی جمعه شب در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه موشکی کشورمان، گفت: انتظار می‌رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه‌گذاری شده است و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی‌های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است. در هیچ بخشی از این قطعنامه، ایران از برنامه موشکی متعارف و دفاعی و کاربردهای علمی منع نشده است. ما قویا معتقدیم تلاش برای القا و تحمیل تفسیر و برداشتی نادرست از قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد برنامه موشکی ایران رفتاری غیرمسئولانه است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان تأکید کرد: برنامه موشکی ایران دفاعی، ملی، متعارف و نه تنها قانونی است بلکه حق طبیعی ملت ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.