سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پمپئو یکبار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا، دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و به درستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: رفتار آمریکا نشان می‌‌دهد که به دنبال تفرقه‌‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌‌های تفرقه‌‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌‌کند.

بهرام قاسمی با رد سخنان و اتهامات بی‌‌بنیان وزیر امور خارجه آمریکا در قاهرهگفت: آمریکا و به‌خصوص رژیم افراطی کنونی آن به خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوءاستفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌‌ها و لابی‌‌‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست. 

وی افزود: این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود، خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌‌‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند، دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با باین اینکه این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفت‌وگو نشان می‌‌‌دهد، اظهار داشت: آقای پمپئو یکبار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا، دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و به درستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران و ایرانی با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد.

قاسمی اضافه کرد: ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت‌‌آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌‌دهد که به دنبال تفرقه‌‌افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌‌های تفرقه‌‌انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.