پیش‌ از این مقامات وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح‌ شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک اروپا را رد کرده و آن‌ها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروکسل بعد از خروج آمریکا از برجام دانسته بودند.

به گزارش جماران؛ کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بخش ‌هایی از یک‌ نهاد ایرانی را کاملاً غیرقابل ‌قبول و انحراف در مسئولیت آن دانست.

غریب آبادی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: در حالی‌ که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست‌هایی که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، شده است، اتحادیه اروپا ایران را به باد انتقاد گرفته و ایرانیان را تحریم می‌کند.

اتحادیه اروپا بر اساس اتهاماتی واهی روز سه‌ شنبه بخش‌هایی از یک‌ نهاد ایرانی و دو تن از کارکنان آن را تحریم کرد. 

پیش‌ از این مقامات وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح‌ شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک اروپا را رد کرده و آن‌ها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروکسل بعد از خروج آمریکا از برجام دانسته بودند.

اتهام زنی اروپایی‌ها در حالی است که شماری از کشورهای این قاره از جمله فرانسه، دانمارک و هلند خود میزبان گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی از جمله گروهک منافقین هستند که دستشان به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز دیروز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: متأسفانه کشورهای اروپایی علاوه بر منافقین، مأمن و پناهگاه نمایندگان گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب جدیدی شده‌اند که آشکارا به دنبال تلاش برای تجزیه ایران هستند. 

وی افزود: ملت ایران ایجاد فرصت به این گروه‌های منفور برای طراحی اقدامات تروریستی و تجزیه‌ی ایران را مصداق آزادی‌های سیاسی نمی‌داند.

یک مقام آگاه دیپلماتیک ایران نیز دیروز گفت که با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌ های شناخته ‌شده تروریستی، جمهوری اسلامی ایران در حال تجدیدنظر در همکاری اطلاعاتی و امنیتی خود با این کشورهاست و به‌زودی تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

این مقام آگاه به خبرنگاران گفت: در پی اقدام اتحادیه اروپا در تحریم یک‌ نهاد و دو فرد ایرانی دیروز شش نفر از سفرا و کارداران اروپایی با حضور در وزارت امور خارجه سعی داشتند مواضع اتحادیه را توجیه کنند اما با برخورد تند مقام ملاقات شونده مواجه شده و به علت غیرقابل‌ پذیرش بودن اظهارات آن‌ها و استفاده از ادبیات نامناسب، در کمتر از ده دقیقه به ملاقات خاتمه داده‌ شده است. 

وی افزود: به دلیل حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌های شناخته‌ شده تروریستی و ادامه پناه دادن به عناصر تروریست، جمهوری اسلامی ایران در حال ارزیابی و تجدیدنظر در همکاری‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی خود با کشورهای اروپایی است و به ‌زودی تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد که حوزه‌های مهمی را در بر می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته بود که ایران در چارچوب عمل متقابل اقدام مقتضی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.