وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمینه‌های زیادی در گسترش روابط دو جانبه داریم که یکی از این حوزه‌ها چابهار است که هندی‌ها برای حضور در چابهار و زیرساخت‌های ترانزیتی در ایران علاقه‌مندی دارند و همین طور همکاری‌های دیگر اقتصادی بین ایران و هند در زمینه‌های مختلفی وجود دارد که همان طور که عرض کردم حضور بخش خصوصی نشان‌دهنده این همکاری‌هاست.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دهلی تاکید کرد: ایران یک تامین کننده مطمئن نفت همواره برای هند بوده و خواهد بود.

محمدجواد ظریف که در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی به هند سفر کرده، هنگام ورود به دهلی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه‌های سفر خود گفت: این سفر برای شرکت در یک اجلاس مطالعاتی شکل گرفته و در ابتدا دعوت برای این اجلاس بود که بنده چهارشنبه عصر در آن سخنرانی ویژه دارم.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه با هیات بزرگ دو بخش خصوصی و دولتی با مقامات هندی دیدار داشته باشیم.

ظریف ادامه داد: روابط ما با هند حتی بعد از تحریم‌ها روابط خوبی است، ارتباط اقتصادی ما برقرار است، یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که در پاییز امسال بعد از تحریم‌ها به امضا رسیده و این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازها را از این مسیر تامین کند.

وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی در این سفر نشان‌دهنده علاقه بخش خصوصی برای استفاده از این فرصت‌ها در شرایط تحریم‌های ظالمانه برای توسعه روابط است.

وی افزود: زمینه‌های زیادی در گسترش روابط دو جانبه داریم که یکی از این حوزه‌ها چابهار است که هندی‌ها برای حضور در چابهار و زیرساخت‌های ترانزیتی در ایران علاقه‌مندی دارند و همین طور همکاری‌های دیگر اقتصادی بین ایران و هند در زمینه‌های مختلفی وجود دارد که همان طور که عرض کردم حضور بخش خصوصی نشان‌دهنده این  همکاری‌هاست.

وی اظهار کرد: همچنین یک هیات خوب از شرکت‌های دانش‌بنیان در این سفر حضور دارد. بسیار خوشحالم که اقتصاد دانش‌بنیان در ایران رو به توسعه است و شرکت های دانش بنیان در سفرهایی که دارم حضور خوب و موثری دارند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: فردا و پس‌فردا علاوه بر شرکت در دو جلسه مطالعاتی و سخنرانی در دو جلسه، در یک فروم اقتصادی حضور دارم و دیدار با چند وزیر از جمله وزیر خارجه هند و وزیر حمل و نقل نیز از دیگر برنامه‌های ماست. امیدوارم این دیدارها زمینه‌ای برای همکاری‌های دو کشور باشد.

ظریف درباره اینکه با وزیر نفت هند نیز دیدار خواهد داشت یا خیر، گفت: نمی‌دانم با وزیر نفت هند دیدار داشته باشم یا نه اما از آنجا که بنده و وزیر خارجه هند دو رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هستیم در ملاقاتی که خواهیم داشت امیدوارم این فرصت فراهم شود که صحبت کنیم. ایران همواره یک تامین‌کننده مطمئن نفت برای هند بوده و خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.