'نایجل فاراژ' رهبر سابق حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) که به دلیل اختلافات داخلی قادر به عضویت در حزبی که روزی آن را تأسیس کرد، نشده و به دلیل برخورداری از دیدگاه‌های افراطی ازصحنه سیاست رانده‌شده است، رهبر دومین حزب سیاسی انگلیس را به حمایت از ایران متهم کرد.

به گزارش جماران، فاراژ که این روزها به شغل مجری‌گری در شبکه رادیویی «ال.بی.سی» مشغول است طی یادداشتی که در نشریه ساندی اکسپرس منتشر شد، ایران را یک قدرت اتمی و 'تهدید جدی برای امنیت دنیا' خواند که 'جرمی کوربین' از آن حمایت می‌کند.
وی نوشته است: من تمام رسانه‌ها را جستجو کردم اما اثری نیافته‌ام که نشان دهد کوربین، فردی که به او با عنوان نخست‌وزیر آینده یاد می‌شود، در مورد این بحران اظهارنظری کرده باشد.
این فعال سیاسی مدعی شد 'ایران از غرب متنفر است و برای سربازان بریتانیایی و آن‌هایی که از خاک این کشور حمایت می‌کنند آرزوی مرگ می‌کند'. این در حالی است که به گفته او کوربین در برابر این رفتار ایران سکوت کرده و سخنی به زبان نمی‌آورد.
فاراژ در ادامه به سمیناری که در سال 2014 در مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اشاره و عنوان کرد کوربین در این مراسم سخنانی را در حمایت از ایران مطرح کرد.
وی افزود: کسی که آن روز سخنرانی کرد، جرمی کوربین واقعی نماینده حزب کارگر بود که کسی انتظار نداشت روزی رهبر حزب کارگر شود و سیاست مضحک دانشجویی خود را برای هرکس اعلام کند.
این فعال سیاسی ابراز داشت، 'کوربین به‌رغم توقف همکاری با شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اما با شرکت در سمینارهایی که اهداف مشکوک او را حمایت می‌کند مخالفتی ندارد'. او دراین‌باره به حضور رهبر حزب کارگر در مراسم رونمایی از کتاب فردی به نام 'حاتم بازیان' در لندن علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این مراسم با همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار شد.
فاراژ توضیح داد کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که راهپیمایی روز جهانی قدس را در لندن برگزار می‌کند، از سوی هیات یهودیان انگلیس سازمانی نفرت‌انگیز خوانده‌شده است.
گفتنی است، این نهاد اسلامی نیز از سوی گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی تحت‌فشار است تا راهپیمایی روز قدس در لندن را لغو کند. اخیراً نشریه ساندی تلگراف گزارش داد که در اثر فشار لابی صهیونیسم، اتحادیه اروپا قصد دارد کمک مالی خود را به کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به دلیل برگزاری راهپیمایی روز قدس لغو کند. 
فاراژ که روابط عمیق و دیرینه‌ای با گروه‌های صهیونیستی دارد، در ادامه یادداشت خود افزود: کوربین خود را یک پیرمرد موقر 68 ساله معرفی می‌کند که جز خیر نمی‌خواهد. او از خود تصویر فردی صلح‌دوست و فاقد هرگونه تعصبی را ترسیم می‌کند که درگیر مبارزه برای حقوق طبقه کارگر، محرومان و تمامی اقلیت‌هاست؛ اما زمانی که حمایت او از ایران را در کنار سایر مسائلی که از آن‌ها حمایت می‌کند می‌گذاریم، ادعای او باطل می‌شود. 
فاراژ مدعی شد کوربین بنا به دلایل شگفت‌انگیزی که تاکنون کسی آن را کشف نکرده، در حالی تا اینجای کار پیش رفته که کسی در انگلیس علناً او را وادار به توضیح نکرده است. وی افزود اما 'تصور کنید چنانچه یک سیاستمدار حزب محافظه‌کار و یا یوکیپ دارای دیدگاه‌های مشابهی در حمایت از ایران بود، رسانه‌ها چه رفتاری با او می‌کردند'.
فاراژ ادامه داد، نمی‌توان خشنود بود از اینکه فردی رهبر یکی از احزاب اصلی سیاسی باشد که از افراطی‌گری حمایت می‌کند. او از مردم این کشور خواست تا در این رابطه بیشتر تأمل کنند 'قبل از آنکه دیر شود'.
فاراژ که از اندیشه‌های پوپولیستی شدیدی برخوردار است، نقش مؤثری در شکل‌دهی گرایش مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی سال 2016 ایفا کرد و اولین سیاستمداری بود که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، راهی واشنگتن شد. وی همان زمان ابراز آمادگی کرد که برای دیدار رهبران انگلیس و آمریکا که در آن زمان در اثر اظهارات دیوید کامرون نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مخالفت باسیاست‌های افراطی ترامپ شکراب شده بود میانجیگری کند؛ با این ‌حال «ترزا می» پیشنهاد او را رد کرد و اظهار داشت که روابط راهبردی دو کشور نیازی به میانجیگری فرد افراطی چون وی ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.