بودجه مرکز بررسی‌های استراتژیک در لایحه بودجه سال ۹۸، مبلغ ۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان است که نسبت به سال ۹۷، حدود ۴۶ درصد کاهش داشته‌است.

به گزارش جماران، به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژی، هم‌زمان با انتشار متن کامل لایحه بودجه ۹۸ کل کشور‌، خلاصه بودجه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اعلام شد:

بودجه مرکز بررسی‌های استراتژیک در لایحه بودجه سال ۹۸، مبلغ ۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان است که نسبت به سال ۹۷، حدود ۴۶ درصد کاهش داشته‌است.

لازم است ذکر شود بودجه مرکز بررسی‌ها در سال ۹۵، ۱۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان بود. از بودجه مصوب نیز تنها مبلغ ۶ میلیارد و ۷۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافت.

در سال ۹۶ نیز بودجه مرکز با افزایش اندک نسبت به سال ۹۵، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان بود. از بودجه مصوب نیز تنها مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

بودجه مرکز در سال ۱۳۹۷، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که تا ابتدای دی‌ماه ۹۷، فقط ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این درحالی است که با توجه به پایان فعالیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تنها مرکز مطالعات استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ مرکز بررسی‌های ریاست‌جمهوری است. این موضوع طبیعتا بر حجم فعالیت و مسئولیت این مرکز می‌افزاید و نیازمند بودجه متناسب با حوزه فعالیت‌ها و وظایف محوله است.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و مجموعه دولت تدبیر و امید از نظارت همگانی بر لایحه بودجه توسط رسانه‌ها و افکار عمومی استقبال می‌کند و تقاضا دارد این نظارت، «تداوم» و «عمومیت» داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.