رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت پس از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، دیگر چیزی برای مذاکره کردن باقی نمانده است.

به گزارش جماران، محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت: معامله قرن به پایان رسیده است و پس از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، دیگر چیزی برای مذاکره کردن باقی نمی ماند.

باس که در گفت و گو با شماری از نویسندگان و اندیشمندان در قاهره پایتخت مصر صحبت می کرد، افزود که موضوع فلسطین با دشواری های فراوان و مشکلات پیچیده ای از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی روبه روست و حل و فصل مساله فلسطین جز بر سه محور سیاسی، اقتصادی و امنیتی انجام نخواهد شد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یادآور شد که چهار مرتبه با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کردم که آخرین آن در نیویورک بود. در این دیدار از ترامپ خواستم که راه حل مربوط به تشکیل دو کشور را بپذیرد و او نیز با این درخواست موافقت کرد، اما دو هفته پس از این دیدار رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و این موضوعی است که قابل پذیرش نبوده و از آن روز ما تصمیم به تحریم آمریکایی ها گرفتیم.

چند روز پیش یک منبع دیپلماتیک به پایگاه خبری المانیتور گفته بود که طرح معامله قرن شامل تقسیم بندی شفاف بیت‌المقدس به سه بخش است که این تقسیم بندی درباره "ابودیس" به عنوان پایتخت فلسطینیان نبوده بلکه درباره بخش شرقی بیت‌المقدس است.

بر اساس گفته این منبع، در بیت‌المقدس دو پایتخت وجود خواهد داشت. پایتخت اسرائیل در بخش غربی قدس که شامل مناطق غربی دیوار و حومه یهودی است و بخش شرقی پایتخت فلسطینیان خواهد بود. به علاوه بخش سوم که شامل مناطق مقدس است تحت کنترل بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.