با حکم رئیس جمهور و ضمن تقدیر از تلاشهای صادقانه دکتر قاضی زاده هاشمی؛ دکتر سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور روز پنجشنبه با قدردانی از خدمات خالصانه و تلاش های صادقانه دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت های یازدهم و دوازدهم؛ بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و سرپرست جدیدی را برای این وزارتخانه منصوب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در حکمی درمان و آموزش پزشکی ، دکتر "سعید نمکی" را به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه منصوب کرد.

n83143880-72733744

به گزارش جماران؛  سعید نمکی پیش از این،  معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود.

دکتر نمکی پیش از این معاون محیط‌ طبیعی سازمان محیط ‌زیست نیز بوده است. 

وی دکترای ایمونولوژی پزشکی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. او در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت منصوب شد.

وی در گذشته، معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز بوده است.

.

نامه استعفای وزیر بهداشت منتشر شد

 سیدحسن هاشمی در نامه استعفای خود که پنجم دی ماه به رئیس جمهوری نوشته شده، نوشت: تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز حوزه سلامت را علت استعفای خود اعلام کرده است.

هاشمی در این نامه تاکید کرد: پس از خداوند دانا و توانا جناب عالی مطلع و شاهد هستید که این جانب صرفا با انگیزه خدمت به مردم و تحقق آرمان های امام و انقلاب و رهبری و نیز شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز، وارد دولت های یازدهم و دوازدهم شدم. 

وی افزود: اعضای هیات دولت نیز گواهند که طی چند سال گذشته تلاش کرده ام که به این مرحله نرسیم اما مشکلات بودجه ای ادامه یافت. 

هاشمی خطاب به روحانی نوشت: لازم می دانم از اعتماد حضرت عالی و مجلس شورای اسلامی در دوران فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم صمیمانه تشکر کنم.

وی اضافه کرد: در این سال ها با کمک های معاونان، روسای دانشگاه ها و همراهی نیروهای نظام سلامت در بخش های دولتی و خصوصی و همچنین جامعه پزشکی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی در این سال ها توانستیم خدماتی هر چند نه آن چنان که در نظر بود، به هموطنان عزیز به ویژه طبقات محروم و مستضعف در اقصی نقاط کشور ارائه دهیم.

دکتر هاشمی انتصاب سرپرست وزارت بهداشت را تبریک گفت

در این پیام آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سعید نمکی

با سلام و احترام

ضمن سپاس از تمام خادمان عرصه سلامت که طی پنج سال گذشته بر من منّت نهاده و با عشق و ایثار در خدمت ارتقاء سلامت هموطنان تلاش کرده‌اند، بدینوسیله انتصاب جنابعالی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تبریک عرض می‌نمایم.

امید که این تغییر سبب گشایش بیشتر امور و تسهیل در انجام ماموریت‌های این وزراتخانه به ویژه طرح تحول سلامت شود.

موفقیت شما را از درگاه پروردگار دانا و توانا خواهانم.

دکتر سید حسن هاشمی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.