پیروز حناچی تاکید کرد: بیش از سه میلیون موتور که بسیاری از آنها کاربراتوری هستند در شهر تهران تردد دارند که هر یک از آنها چندین برابر خودروهای یوور5 و یورو6 آلودگی تولید می‌کنند. بی تردید با بهره گیری از ناوگان‌های ایمن پاک در جهت کاهش سفرهای درون شهری شهروندان می‌توان کاهش آلودگی را نیز محقق کرد و به نوعی تغییر روش زندگی را ایجاد کرد.

به گزارش جماران؛ شهردار تهران با اشاره به همراهی خبرنگاران و برخی از اعضای دولت در کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو گفت: این کمپین باید به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

پیروز حناچی در مراسم رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند ضمن تبریک ایام میلاد حضرت مسیح (ع) به همه هموطنان مسیحی گفت: بی تردید استفاده از خودروهایی که حداقل آلایندگی را دارند می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد. لذا امیدوارم تعداد این خودروها در شهر افزایش پیدا کند.

وی افزود: در شهری زندگی می‌کنیم که بر اساس نظرسنجی انجام شده از شهروندان آن، بیش از 93 درصد آلودگی هوا و ترافیک را اصلی‌ترین چالش‌های شهر معرفی کرده‌اند و معضلات اجتماعی و فقر را در درجه بعدی اهمیت دانسته‌اند.

شهردار تهران ادامه داد: در تهران سالانه 57 هزار نفر به رحمت خدا می‌روند که از این میان 1200 نفر در سوانح و 400 نفر به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی از دنیا می‌روند. 9.3 درصد شهروندان تهرانی به دیابت مبتلا هستند و نیمی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند. 30 درصد شهروندان تهرانی قند خود را کنترل نمی‌کنند و 50 درصد جمعیت این شهر به کلسترول بالای 150 مبتلا هستند و 30 درصد نیز تری گلیسیرین دارند.

وی ادامه داد: شیوع پرفشاری و یا فشار بالا در 19 درصد مردم این شهر دیده می‌شود و از هر هشت تهرانی یک نفر به فشار خون مبتلاست و از آن مطلع نیست. در سال 96، 1494 نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند اما این مراجعات در سال 97 به نسبت سال‌های قبل کاهش معناداری داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 19.3 تهرانی‌ها به چاقی مبتلا هستند و همه این آمارها نشان می‌دهد باید شیوه زندگی در این کلانشهر تغییر کند. باید تحرک بیشتری داشته باشیم و سه شنبه‌های بدون خودرو بهانه‌ای است برای آغاز این مسیر. در حال حاضر جمعیت دوچرخه سوار زیر یک درصد است، حالت آرمانی ما این است که این جمعیت به پنج درصد برسد و در آن هنگام باید مسیر مشخص و ایمنی را برای دوچرخه سواران در شهر ایجاد کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که تاثیر آن بر ترافیک خیلی نیست اما در سلامت نقش بسزایی دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: بیش از سه میلیون موتور که بسیاری از آنها کاربراتوری هستند در شهر تهران تردد دارند که هر یک از آنها چندین برابر خودروهای یوور5 و یورو6 آلودگی تولید می‌کنند. بی تردید با بهره گیری از ناوگان‌های ایمن پاک در جهت کاهش سفرهای درون شهری شهروندان می‌توان کاهش آلودگی را نیز محقق کرد و به نوعی تغییر روش زندگی را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به همراهی خبرنگاران و برخی از اعضای دولت در کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو اشاره کرد و افزود: امیدوارم این حرکت تبدیل به یک خواسته عمومی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.