«حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، در آغاز سال جدیدی میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع)، با انتشار پیامی، فرارسیدن این روز را به ایرانیان مسیحی و مسیحیان جهان، تبریک گفت»

 به گزارش جماران،  متن کامل این پیام به شرح زیر است:

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان 

میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم علیهما‌السلام و آغاز سال نو میلادی (٢٠١٩) را به همه رهبران مذهبی کلیساهای سراسر کشور، اعضای محترم شورای خلیفه‌گری و انجمن‌ها (ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان و تمام ایرانیان عزیز مسیحی، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

   حضرت عیسی مسیح (ع) پیام‌آور محبت، دوستی و مهربانی است. این پیامبر بزرگ خدا و همه پیامبران آسمانی از پیش‌داوری، خود‌شیفتگی، خرافه‌پرستی، جزم‌اندیشی، سخت‌گیری و تعصب، تحقیر و اهانت، تبعیض و نابرابری، خشونت و افراطی‌گری بدور بوده و همواره بشریت را به محبت، صلح، مدارا، عقلانیت و عدالت راهنمایی می‌کردند. دوری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت عدالت میان همۀ انسانها از هر رنگ، زبان، نژاد، مذهب و دینی، آموزۀ اصلی حضرت عیسی (ع) و تمام انبیاء آسمانی است. 

   جهان امروز، بیش از هر زمان نیازمند صلح، آرامش، اعتدال، مدارا و عقلانیت است. پیام اساسی همۀ ادیان آسمانی نیز یکتاپرستی، اخلاق، زندگی مسألمت‌آمیز، پذیرش دیگری، تفاهم، هم‌گرایی و همبستگی اجتماعی است. عقلانیت و تجربه انسانی نیز راه دستیابی به چنین جامعه‌ای را گفت‌و‌گوی پیروان ادیان، تکریم باورها و اندیشه‌های دیگر و دوری از تعصبات و تبعیضات ناروا می‌داند. 

   بسیار بجاست که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از چهل سال همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همۀ پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه، قدردانی شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود. 

  از خدای مهربان، برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو مینمایم. «علی یونسی»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1086329
  • منبع: انسجام ملی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.