پیش از این، مشتریان هندی که از شرکت ملی نفت ایران خرید کرده بودند، مجبور بودند مالیات هنگفتی را برای خریدهای خود به دولت بپردازند.

به گزارش جماران؛ با تصمیم دولت هند مبنی بر اعطای معافیت مالیاتی بر پرداخت های روپیه ای خرید نفت از ایران توسط مشتریان هندی، بدهی ایران پس از مدت ها وصول خواهد شد.

به نقل از رویترز، وزارت دارایی هندوستان در دستورالعملی، هزینه های پرداختی با روپیه توسط پالایشگاه های این کشور برای خرید نفت از ایران را از مالیات معاف کرد.

پیش از این، مشتریان هندی که از شرکت ملی نفت ایران خرید کرده بودند، مجبور بودند مالیات هنگفتی را برای خریدهای خود به دولت بپردازند.

این معافیت مالیاتی که از روز 28 دسامبر (7 دی ماه) اجرایی شده است، به پالایشگاه های هندی اجازه می دهد تا بالاخره بدهی های خود به ایران را که چیزی در حدود یک و نیم میلیارد دلار شده است، بپردازند.

ایران و هند در 11 آبان توافقی امضا کرده بودند تا معاملات نفتی خود را از طریق یک بانک دولتی هندی (بانک UCO) و از طریق روپیه انجام دهند.

با این وجود، طبق قوانین هند، درآمدهای یک شرکت خارجی که در حساب بانک های هندی ذخیره شده باشد، مشمول مالیات 40 درصدی به علاوه مالیات های اضافی دیگر می شوند، که در مجموع 42.5 درصد از آن دارایی ها را نصیب دولت هند می کند.

این مالیات سنگین، توافق میان ایران و هند را عملا غیرقابل اجرا کرده و باعث معطل ماندن درآمدهای نفتی ایران در بانک هندی شده بود. ولی با اعطای معافیت جدید، ایران خواهد توانست تا درآمدهای نفتی خود در هند را وصول کند.

ایران می تواند از این سرمایه های روپیه ای برای واردات کالا از هند و یا سرمایه گذاری در پروژه های هندی استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.