آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اینکه به ۴۰ سالگی رسیدیم نعمت کمی نیست، ما باید همان عواملی که سبب شد نظام اسلامی به وجود بیاید را باید تقویت کنیم و اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد.

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اخیرا گروه خاصی در راستای تضعیف حوزه و مرجعیت تلاش می‌کنند و این گروه متاسفانه در مراکز حساس نیز نفوذ کرده اند.

این مرجع تقلید شیعیان عصر امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشت و با وجود دشمنان و مخالفانی که قصدشان براندازی نظام اسلامی بود، از این مسیر عبور کردیم.

او افزود: اینکه به ۴۰ سالگی رسیدیم نعمت کمی نیست، ما باید همان عواملی که سبب شد نظام اسلامی به وجود بیاید را باید تقویت کنیم و اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه ما باید چهلمین سال را جشن بگیریم خوب است، اما باید مراقب آسیب ها باشیم.

او خاطرنشان کرد: اتحاد مردم یکی از دلایل اصلی موفقیت انقلاب اسلامی بود و حضور ۹۸ درصدی ملت در تحکیم انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار بود.

مرجع تقلید شیعیان اتحاد مردم را مهم و ارزشمند دانست و ادامه داد: امروز اگر این اتحاد به انحراف کشیده شود ما متضرر خواهیم شد و اتحاد نیز با شعار محقق نمی‌شود.

او تاکید کرد: دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی خلوص نیت مردم بود، سوم فداکاری مردم در جنگ تحمیلی ما را در گذراندن سختی ها یاری کرد و اگر این سه عامل وجود داشته باشد ما مطمئنا موفق خواهیم شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی آسیب‌های موجود در کشور را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یکی از آسیب ها تحزب است به معنی اینکه هر حزبی به معنی خود باشد و متاسفانه در گوشه و کنار بعضا این حزب گرایی ها و عدم توجه به منافع ملی دیده می‌شود که باید این تفکر از بین رفته و همه در این شرایط فوق‌العاده حساس دلسوزانه به انقلاب یاری برسانند.

او بیان کرد: آسیب دیگر این بوده که مسائل اسلامی کمرنگ شود، متاسفانه برخی از گروه‌ها به مسائلی همچون حجاب، مواد مخدر، مجالس آلوده و غیره حساسیتی ندارند و این سبب می‌شود که اسلام و جلوه های آن کمرنگ شود، در این صورت لفظ اسلامی از جمهوری اسلامی حذف شده و همان می‌شود که به امام خمینی (ره) پیشنهاد شد که ایشان نپذیرفتند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: آسیب دیگر تجمل گرایی و زندگی اشرافی بوده و این آسیب ما را از زندگی ساده امام خمینی(ره) و آن الگو دور می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: در دوران تحریم ساده زیستی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و اگر چنین نباشد موفق نخواهیم شد.

او یادآور شد: آسیب دیگر فاصله گرفتن مسئولان حکومت از توده مردم است، چرا که این مردم بودند که در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و امروز نیز باید مسئولان بر مردم و مخصوصا مستضعفین تکیه کنند.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: اخیرا یک آسیب خطرناک پدیدار شده و آن این است که گروه خاصی در راستای تضعیف حوزه و مرجعیت تلاش می‌کنند و این گروه متاسفانه در مراکز حساس نیز نفوذ کرده اند، ما باید بدانیم که حوزه و مرجعیت انقلاب را به پیروزی رسانده و در عراق نیز نقش مرجعیت در باز کردن گره ها مشهود است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز شاهد شکست های پی در پی دشمنان در عرصه های مختلف هستیم مطرح کرد: در جنگ تحمیلی رزمندگان دائما با توسل به اهل بیت(ع) به جنگ با دشمنان می‌پرداختند و این بسیار مهم است که نباید فراموش شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.