معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده با تاکید بر اینکه نهاد خانواده امروز در جامعه ایرانی با مشکلات زیادی رو به رو است ، گفت: اولین مشکلی که همه سنجش ها به آن اشاره می کنند موضوع فشارهای اقتصادی بر خانواده است.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده گفت: نهاد خانواده امروز در جامعه ایرانی با مشکلات زیادی رو به رو است و این درحالی است که دنیا هم با این چالش دست و پنجه نرم می کند.

معصومه ابتکار روز شنبه در نشست ملی خانواده با حضور نمایندگان احزاب و دانشگاهیان خوزستان در محل شرکت شهرک های صنعتی این استان اظهار داشت: دولت دوازدهم برنامه ها و سیاست های مشخصی در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور دارد و تمرکز زدایی های بسیار مهمی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: حاصل پژوهش ها می گوید خانواده ایرانی در معرض یک سری آسیب ها قرار دارد، بنابر این توجه به نهاد خانواده یک ضرورت لازم و مهم قلمداد می شود.

معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده با تاکید بر اینکه نهاد خانواده امروز در جامعه ایرانی با مشکلات زیادی رو به رو است ، گفت: اولین مشکلی که همه سنجش ها به آن اشاره می کنند موضوع فشارهای اقتصادی بر خانواده است.

ابتکار با اشاره به اینکه آسیب های دیگر تحت تاثیر این موضوع و نیز خرده فرهنگ ها بر خانواده های ایرانی ایجاد شده است، گفت: دولت برای هر کدام از این آسیب ها راهکار دارد و با توجه به اینکه اختلال ارتباطی به عنوان یکی از معضلات اصلی مطرح شده به همین منظور با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف برنامه ریزی های مدونی در قالب موافقتنامه تدوین شده که از جمله آن وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم است.

وی تصریح کرد: استان ها باید بر اساس پژوهش هایی که انجام شده برای مناطق و جامعه خود راهکار ارائه داده و اولویت ها را شناسایی کنند.

*رویکرد خصمانه آمریکا با خروج از برجام

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی و اشتغال در کشور از اولویت های دولت است، افزود: با وجود اینکه دولت آمریکا رویکرد خصمانه ای با خروج از برجام در پیش گرفته اما رسیدگی به وضعیت اقتصادی از برنامه هایی است که با جدیت در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آمریکا با این اقدام شرایط سخت اقتصادی را به دولت تحمیل کرده و از طرفی همانطور که همه در جریان هستند با ایجاد جنگ روانی و اقتصادی سعی دارند کشور و اقتصاد ما را به زمین بزنند.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت همه توان خود را بکار گرفته تا مشکلات مردم کمتر شود، افزود: در خیلی از جوامع اعتقاد دارند که یک خانواده سالم می تواند یک اقتصاد سالم را تضمین کند و در همین راستا موضوع خانواده و آسیب های آن هم از جهت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و هم از جهت ماده 102 قانون برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

* طراحی اطلس اجتماعی استان

استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان از احزاب و سازمان های مردم نهاد پویا و علاقمندی به فعالیت های مربوط به خانواده برخوردار است، اظهار داشت: این فعالیت ها باعث هموار شدن مسیر توسعه در استان شده است.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: با فعالیت خانه سازمان های مردم نهاد، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در استان با محوریت بانوان و خانواده افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در استان عملکرد خانه احزاب در استان را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته اعتبارات مربوط به مسائل حوزه اجتماعی و بخش بانوان افزایش یافته که منجر به افزایش مهارت آموزی در جامعه هدف شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این مدت اطلس اجتماعی استان طراحی شده تا از این طریق برنامه ریزی های لازم برای جامعه هدف مدون تر شده و فعالیتها با برنامه ریزی بهتری تدوین شوند.

شریعتی با اشاره به رشد مطالبه گری در جامعه استان خوزستان، عنوان کرد: به همین منظور با حمایت سازمان های مردم نهاد گروه دانش آموزان مطالبه محور را در استان داریم که در منطقه محروم ملاشیه حضور دارند و هر چند مدت یکبار با مدیران استان جلسات مختلفی دارند تا به بررسی مشکلات و معضلات منطقه خود بپردازند.

استاندار خوزستان همچنین به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون دو طرح از چهار طرح با عنوان‌ های بازگرداندن دانش ‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی و اعطای بورس تحصیلی به دانش‌ آموزان مناطق کم ‌برخوردار رونمایی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در جهت اجرای طرح بازگشت دانش آموزان بازمانده، آموزش های مجازی در دستور کار قرار گرفته و جامعه هدف دختران هستند و بر همین اساس با وزیر آموزش و پرورش توافق شده تا این دانش آموزان بتوانند در امتحانات هم شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان به برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: اولین هفته فرهنگی در شهرستان ایذه برگزار شده و هم اکنون نیز هفته فرهنگی شهرستان شوش در حال برگزاری است.

گفتنی است، ' معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در سفری یک روزه صبح امروز شنبه به اهواز سفر کرده و از نزدیک با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی استان از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

برای حضور زنان در ورزشگاه دیداری با مراجع نداشته ام

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری گفت: شخصا هیچگونه دیداری با مراجع در خصوص ورود زنان به ورزشگاه نداشته ام اما پیگیر این موضوع هستم.

معصومه ابتکار اظهار داشت: معتقدم پیگیری ها در خصوص ورود زنان به ورزشگاه در حال پیش رفتن است و مشکلی نبوده و امیدوارم این موضوع حل شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری تاکید کرد: مساله نبود مجوز برای حضور زنان در ورزشگاه یک مساله ساختاری و مدیریتی است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون گفت و گوی ملی با نسل جوان در خصوص حجاب بیان کرد: یکی از موضوعات مورد نظر ما گفت و گوی بین نسلی است و ضرورت دارد با فرزندان ونسل جوان بتوانیم ارتباطی دو سویه برقرار کنیم.

ابتکار توضیح داد: نسل جوان باید بتواند در یک فضای سالم مطالبات، انتظارات و درخواست هایش را مطرح کند و از آن سو نیز ما باید بتوانیم در خصوص سیاست ها و برنامه هایمان با آنها گفت و گو کنیم.

وی با اشاره به موضوع اخیر اذیت و آزار کودکان و نوجوانان در استان خوزستان بیان کرد: امیدوارم به این موضوع به صورت جدی رسیدگی شود در این باره با استاندار خوزستان نیز صحبت کردم و تقاضای رسیدگی جدی را هم از سوی دستگاه قضایی و هم دستگاه امنیتی داشته ام.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری بیان کرد: امنیت کودکان، نوجوانان و زنان از مسایل اساسی است و مردم در این زمینه از دولت انتظار دارند.

وی بیان کرد: ما منتظر گزارش های دقیق تر از سوی دستگاه قضایی در رابطه با اذیت و آزار کودکان هستیم و معتقدیم اگر جرمی اتفاق افتاده با قاطعیت باید رسیدگی شود.

ابتکار در خصوص روند این گونه جرایم گفت: گزارش مستندی مبنی بر افزایش اذیت و آزار کودکان در دست نداریم ولی مواردی در حال اتفاق افتادن است که در حال بررسی آنها هستیم.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در سفری یک روزه صبح روز شنبه به اهواز سفر کرد.از جمله برنامه های وی در اهواز دیدار با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی خوزستان و نشست ملی خانواده با حضور احزاب و دانشگاهیان این استان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.