ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که مبارزه با داعش به پایان رسیده و تصمیم دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند. این تصمیم مخالفان داخلی زیادی را برانگیخت و سناتورهای دو حزب نسبت به آن موضع گیری کردند. گفته می شود یکی از مخالفان این تصمیم، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا بوده است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقاد علیه تصمیم وی برای خروج از سوریه مدعی شد بیش از همه رئیس جمهوری های پیشین به داعش آسیب زده است.

دونالد ترامپ روز جمعه این مطلب را در یادداشت های توئیتری خود نوشت اما مشخص نکرده است منظور او از رئیسان جمهوری چه کسانی هستند چرا که داعش در طول چهار سال گذشته ایجاد شد که تنها یک رئیس جمهوری پیش از او بوده است.

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که مبارزه با داعش به پایان رسیده و تصمیم دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند. 

این تصمیم مخالفان داخلی زیادی را برانگیخت و سناتورهای دو حزب نسبت به آن موضع گیری کردند. گفته می شود یکی از مخالفان این تصمیم، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا دو روز پس از این تصمیم، از خروج نیروهای خود از آمریکا هم خبر داد که باز هم با مخالفت متیس روبرو شده و همین موضوع باعث شد که وزیر دفاع آمریکا به استعفا کشانده شود.

هرچند که با برکناری رکس تیلرسون از وزارت خارجه به بهانه همسو نبودن در مساله برجام، پیش بینی می شد که نفر بعدی در برکناری وزرا، جیمز متیس خواهد بود.

ترامپ در یادداشت دیگری به ژنرال آنتونی تاتا نویسنده کتاب زمستان تاریک هم حمله کرد و گفت:من فکر می کنم که رئیس جمهوری دقیقا تصمیم درستی برای خروج از سوریه گرفته است.

وی ادامه داد: نوابغی که با خروج نیروها از سوریه مخالفت می کنند همچون نوابغی هستند که درباره توانایی اطلاعاتی داعش کتاب نوشتند و داعش را رشد دادند.

تاتا در کتاب خود اطلاعاتی را از جنگ های فردا و هکرهای ناشناس که به زعم او سرنوشت جهان را در نوک انگشتان خود دارند، ارائه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.