آمریکا حدود 2 هزار نیروی نظامی در 19 پایگاه خود در سوریه دارد که به برخی گروه‌های داخلی سوریه از جمله کردها کمک می‌کنند.

به گزارش جماران؛ «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه گفت: آنکارا از این تصمیم استقبال می کند.

به نقل از خبرگزاری 'رویترز' ، چاووش اوغلو که برای یک دیدار رسمی امروز عازم مالت شده است، در پاسخ به خبرنگاران گفت: واشنگتن مایل است تا با هماهنگی آنکارا نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا چهارشنبه گذشته در توئیتی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد. پیام توئیتری ترامپ اندکی پس از آن منتشر شد که برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند، دولت ترامپ در نظر دارد تمام نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

آمریکا حدود 2 هزار نیروی نظامی در 19 پایگاه خود در سوریه دارد که به برخی گروه‌های داخلی سوریه از جمله کردها کمک می‌کنند.

روزنامه 'وال استریت ژورنال' نیز به نقل از یک منبع مطلع، نوشت: مقامات آمریکایی، تصمیم خود برای خروج از سوریه را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید هم با تأیید تصمیم کاخ سفید برای خروج از سوریه اعلام کرد با این حال ما هر لحظه آماده بازگشت به سوریه خواهیم بود.

رسانه ها می گویند که ترامپ پس از تماس تلفنی جمعه گذشته با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تصمیم به عقب نشینی از سوریه گرفته اما برخی منابع دیگر می گویند که این تصمیم از قبل اتخاذ شده بود و در آن تماس تلفنی به اردوغان اطلاع داده شد.

المانیتور نوشته که اردوغان به ترامپ تضمین داد که نیروهای ترکیه می توانند کار باقیمانده های داعشی و سایر گروه های تروریستی را تمام کنند.

پس از گفت وگوی تلفنی، اردوغان از روز دوشنبه تهدیدهای خود علیه متحدان آمریکا در شمال شرق سوریه یعنی «نیروهای دموکراتیک سوریه» را از سر گرفت و قول داد که به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسد.

ترکیه همچنین هفته گذشته اعلام کرد که عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.