مرجع تقلید شیعیان گفت: چه طور ممکن است جوانان ما در دانشگاه درس بخوانند و با بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات آشنا شوند ولی باز هم به طرف سیگار کشیده شوند.

به گزارش جماران؛ مرجع تقلید شیعیان گفت: وضعیت فعلی که اشخاصی گرفتار سیگار و قلیان هستند مناسبت نیست چراکه گرفتار امراض گوناگون می شوند، آمارهایی که درباره کشیدن سیگار و قلیان از سوی نسل جوان ارائه می‌شود، نگران کننده است.

آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، با اشاره به ضررهای سیگار برای سلامتی، اظهار داشت: در حال حاضر 120 نوع بیماری از سیگار به وجود می‌آید.

وی افزود: چه طور ممکن است جوانان ما در دانشگاه درس بخوانند و با بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات آشنا شوند ولی باز هم به طرف سیگار کشیده شوند.

مرجع تقلید شیعیان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت و آمار موجود در حال حاضر در خصوص استعمال دخانیات در کشور بخصوص در بین جوانان تصریح کرد: ما باید یا دور پزشکی را خط منفی بکشیم و یا دور سیگار را خط منفی بکشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امروز با وجود سخنانی که در ارتباط با امراضی که با کشیدن سیگار و قلیان به وجود می‌آید، یا باید دور پزشکی را خط کشید؛ یا دور سیگار را.

آیت الله مکارم‌شیرازی خاطر نشان کرد: اگر سخنان پزشکان در مورد امراضی که در مورد سیگار کشیدن ایجاد می‌شود، درست است، پس چرا مجوز کشیدن سیگار در کشور صادر می‌شود، یا اینکه بگوییم سخنان پزشکان در امور امراض مرتبط با سیگار دروغ است کدام حرف را باید باور کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت فعلی که اشخاصی گرفتار سیگار و قلیان هستند مناسبت نیست چراکه گرفتار امراض گوناگون خواهندشد، آمارهایی که درباره کشیدن سیگار و قلیان از سوی نسل جوان ارائه می‌شود، نگران کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.