شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل جلسه داد.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از اصلاحات انجام شده در پیش نویس بودجه سال 98 که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده، ارائه داد.

ویرایش تکمیل یافته بودجه که به مجلس شورای اسلامی تسلیم خواهد شد، با توجه به پیش بینی درآمدها و نیاز به انضباط بودجه ای و کاهش هزینه ها تنظیم شده و بر حمایت از معیشت مردم، ارائه خدمات ضروری اجتماعی از جمله در زمینه امنیت، سلامت، آموزش و حفظ تولید و اشتغال و افزایش شفافیت تاکید دارد.

این جهتگیری ها و شاخص های کلان بودجه 98 ، پس از بحث و بررسی مورد تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت.

همچنین نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی در افق 99-98 که توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است، در این جلسه ارائه شد.

اصلاح ساختار بودجه شامل حمایت از تولید و اشتغال، ساماندهی و هدفمندسازی یارانه ها، افزایش درآمدهای پایدار، اصلاح ساختاری رابطه درآمدهای نفتی و بودجه، افزایش شفافیت و انضباط بودجه ای، تقویت نظارت و اصلاح ساختار شرکت های دولتی و کوچک سازی دولت می باشد که تهیه برنامه اجرایی آن در دستور کار دستگاه های مختلف قرار گرفته است.

همچنین وزیر نفت در این جلسه با ارائه گزارشی از اجرای مصوبه قبلی شورای عالی در خصوص فروش نفت در بورس انرژی، راهکارهای آن وزارت در زمینه عرضه گسترده تر نفت در بورس انرژی را مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.