مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بر این باورم که امنیت، نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده نیستیم، عملگرا و واقع‌بین هستیم.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا در سخنرانی خود گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته خود را نابود کنیم و آنها را از بین ببریم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا در سخنرانی خود گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته خود را نابود کنیم و آنها را از بین ببریم، مخصوصا وقتی می‌دانیم این دستاوردها به دلایل سیاسی به دست آمده‌اند.

موگرینی در ادامه گفت: بر این باورم که امنیت، نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده نیستیم، عملگرا و واقع‌بین هستیم.

وی در ادامه افزود: معتقدم و تاکید می‌کنم که خودمان زخم جنگ و کشتار و نابودی و آسیب‌های جنگ را تجربه کرده‌ایم و به همین دلیل است که می‌دانیم در شرایط سخت، درست‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم  این است که با شدت کار کنیم و به تلاش خود ادامه دهیم تا به اهداف خود دست یابیم. امروز این هدف، جهانی بدون سلاح هسته‌ای است.

موگرینی همچنین گفت: می‌دانم که شاید این هدف ممکن به نظر نیاید و یا حتی گاهی غیرممکن به نظر برسد  اما توافق هسته‌ای با ایران هم غیرممکن به نظر می‌آمد.

مسئول سیست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه سخنانش در این کنفرانس گفت: بدون برجام گفت‌وگو با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌هایش  در منطقه دشوارتر می‌شود و این کار راحتی نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.