وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از طریق توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل محسوب می‌شود و در جهت نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل می‌کند.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی از سفر مایک پمپئو به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل خبرداد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی از سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل خبرداد.

بر اساس این بیانیه، مایک پمپئو، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز چهارشنبه شرکت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پمپئو قرار است در این نشست بر تصمیم دولت ترامپ برای رسیدگی به ادعای تهدید موشکی بالستیک ایران تاکید کند.

 طی جلسه شورای امنیت، پمپئو بر این نکته تأکید خواهد کرد که تصمیم دولت آمریکا برای حل و فصل تهدید نظامی دولت ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی ضروری است.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که  ایران از طریق توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل محسوب می‌شود و در جهت نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل می‌کند.

این در حالی است که پیش از این، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که برنامه موشکی ایران، قطعنامه سازمان ملل متحد را نقض نکرده است.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح ایران هم گفت که ایران همچنان به آزمایش های موشکی خود ادامه خواهد داد بدون اینکه از کشورهای دیگر اجازه‌ای بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.