رییس فراکسیون امید با اشاره به امضای استیضاح وزیر علوم از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا، گفت: نمی‌دانم این استیضاح را چه کسانی امضا کرده‌اند اما قطعاً این استیضاح فراکسیونی نبوده است. چون اگر به نام فراکسیون امید باشد من باید در جریان باشم.

به گزارش جماران؛ محمدرضا عارف نماینده تهران و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به تقدیم استیضاح وزیر علوم به هیات رئیسه مجلس، گفت: استیضاح وزیر علوم بعد از اعلام وصول به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع می‌شود و در کمیسیون و در یک فضای کارشناسی استیضاح را بررسی و نظرمان را به هیات رئیسه ارائه می‌کنیم.

او تاکید کرد: نمایندگان نقطه نظراتی دارند و توقعاتی از وزیر علوم داشتند که بعضاً احساس می‌کنند توقعاتشان عملی نشده است. برخی از نمایندگان بخصوص در ارتباط با جایگاه وزارت علوم و نظام آموزش عالی کشور بحث دارند. امیدواریم آقای وزیر با حضورشان در کمیسیون به سؤالات استیضاح‌کنندگان پاسخ دهند و به جمع‌بندی خوبی برسیم.

رییس فراکسیون امید با اشاره به امضای استیضاح وزیر علوم از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا، گفت: نمی‌دانم این استیضاح را چه کسانی امضا کرده‌اند اما قطعاً این استیضاح فراکسیونی نبوده است. چون اگر به نام فراکسیون امید باشد من باید در جریان باشم. بنابراین این استیضاح تصمیم فراکسیون امید نبوده اما نمایندگان حق‌دارند که آن را امضا کنند. جو مجلس در خصوص آقای غلامی بستگی به پاسخ‌های ایشان در کمیسیون دارد.

عارف همچنین در خصوص اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: هر قانونی که تشخیص داده شود، نیاز به اصلاح و شفافیت دارد، باید اصلاح شود. گاهی ممکن است مواردی در تصویب قانون نادیده گرفته‌شده باشد که قطعاً باید اصلاح شود این قانون هم مشمول همان مسیر است و امیدواریم که در مجلس اقداماتی انجام شود.

او تاکید کرد: هیچ قانونی نیست که بگوییم موافق اصلاح آن نیستیم. اشکالات قانون به‌مرورزمان مشخص می‌شود و باید رفع شودو قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هم مانند سایر قوانین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1070289
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.