برخی اعضای اوپک به‌منظور عدم انعکاس نظرات ایران و ونزوئلا خواستار لغو گفتگوی خبرنگاران با وزیران اوپک پیش از آغاز نشست 175 اوپک شده بودند که در این راستا ابتدا اعلام شد که خبرنگاران اجازه حضور در جمع وزرا را ندارند.

به گزارش جماران؛ با تأکید وزیر نفت ایران مبنی بر حضور خبرنگاران، خبرنگاران اجازه ورود به سالن برگزاری نشست اوپک را پیدا کردند و لحظاتی پیش از آغاز نشست امروز، با وزیر نفت ایران به‌گفت‌وگو پرداختند.

بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان امروز در وین پیش از آغاز یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

نکته جالب از حاشیه برگزاری نشست امروز این است که برخی اعضای اوپک به‌منظور عدم انعکاس نظرات ایران و ونزوئلا خواستار لغو گفتگوی خبرنگاران با وزیران اوپک پیش از آغاز نشست 175 اوپک شده بودند که در این راستا ابتدا اعلام شد که خبرنگاران اجازه حضور در جمع وزرا را ندارند که این موضوع با اعتراض جدی وزیر نفت ایران همراه شد و زنگنه اعلام کرد که در این صورت، شخصا سالن را ترک کرده و در جمع خبرنگاران حاضر می شود که این اعتراض وزیر نفت ایران، منجر به حضور خبرنگاران در محل نشست اوپک شد.

زنگنه با بیان اینکه "ایران به‌عنوان یکی از بنیانگذاران اوپک به فعالیت خود در این سازمان ادامه می‌دهد و خانواده اوپک را حفظ می‌کنیم، گفت: تا زمانی که تحریم‌های ایران به طور کامل برداشته نشود ایران در هیچ توافقی مبنی بر کاهش تولید مشارکت نمی‌کند و وارد کردن ایران به این توافق، غیرطبیعی و نامتعارف است.

وی افزود: اوپک بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که بخواهد سیاست خود را به آن دیکته کند و من فکر می‌کنم اعضای اوپک به این حد از بلوغ رسیده باشند که تصمیماتی بگیرند که به نفع همه اعضای این سازمان باشد.

وزیر نفت همچنینی در خصوص میزان اضافه عرضه نفت در بازار جهانی نفت گفت: بر اساس تحلیل‌های موجود میزان آن یک میلیون و 300 هزار بشکه تا 2 میلیون و 400 هزار بشکه عنوان شده است که در نشست امروز درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.