نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفتن این که یارانه‌ها را افزایش دهیم آن هم در شرایطی که پشتوانه و منابع وجود ندارد چه تاثیری می‌تواند بر جامعه داشته باشد، عنوان کرد: گفتن چنین سخنان غیر کارشناسی شده توقعات را آن هم در شرایطی که منابع ما کم است و تحریم‌ها وجود دارد بالا می‌برد.

به گزارش جماران؛ یک نماینده مجلس تاکید کرد: بالا بردن توقعات مردم در این شرایط که منابع ما محدود و کم است باعث دامن زدن به بی‌اعتمادی می‌شود.

محمدرضا تابش درباره مطرح شدن بالا بردن میزان یارانه افراد با توجه به گرانی‌های اخیر در جامعه گفت: توزیع همین یارانه فعلی به نوبه خودش یک منبع عظیم از دارایی‌های کشور را از دسترس خارج می‌کند و مانع تولید و پیشرفت می‌شود؛ پس این کار همچین هدفمند هم نیست.

وی ادامه داد: تلاش‌مان این است که طبقات متوسط و پائین جامعه بیشتر از درآمدهای فروش حاصل از نفت بهره‌مند شوند. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرفداران آقای احمدی‌نژاد و نمایندگان مجلس امروز عنوان می‌کنند یارانه افراد پردرآمد جامعه قطع شود و یارانه دیگران چند برابر شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز جامعه عنوان کرد: چگونه یارانه‌ها را افزایش دهیم، دولت امروز یک‌سری اقداماتی را در این زمینه انجام داده است مثلا یارانه مستمری بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد را بین پنج تا شش برابر افزایش داده است،‌ این یعنی جهت‌دهی و بهره‌مندسازی افراد نیازمند یارانه .

این نماینده اصلاح‌طلب مجلش شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع سبد کالا هم یک نوع هدفمندی یارانه است، گفت: توزیع سبد کالا هم یک نوع یارانه است اما هدفمند صورت می‌گیرد. با اینکه این پول را به دست مردم بدهیم مخالف هستیم و معتقدیم باید تمام تلاش خود را برای حمایت از طبقات ضعیف جامعه بگذاریم .

وی ادامه داد: دولت در مورد توزیع سبد کالا کار درستی انجام داده است و در بودجه سال آینده نیز این مساله دیده شده و تقویت خواهد شد.

تابش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفتن این که یارانه‌ها را افزایش دهیم آن هم در شرایطی که پشتوانه و منابع وجود ندارد چه تاثیری می‌تواند بر جامعه داشته باشد، عنوان کرد: گفتن چنین سخنان غیر کارشناسی شده توقعات را آن هم در شرایطی که منابع ما کم است و تحریم‌ها وجود دارد بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد:‌ هنگامی توقعات و انتظارات بالا برود و دولت و حاکمیت نتوانند کاری از پیش ببرند، باعث به وجود آمدن یک نوع جو بی اعتمادی در جامعه می‌شود که این اصلا زیبنده نظام و حاکمیت نیست.           

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.