فرانس 24 به سخنرانی پرداخت و در خبری با این تیتر که «روحانی تهدید می‌کند عبور نفت از طریق خلیج فارس را قطع خواهد» این خبر را پوشش داده است.

به گزارش جماران؛ سخنان حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در اولین روز سفر به سمنان مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت.

عرب نیوز در گزارشی به پوشش سخنان حسن روحانی پرداخت و نوشت: رئیس جمهور ایران، بار دیگر تأکید کرد که ایالات متحده قادر نخواهد بود ایران را از صادرات نفت منع کند و همچنین آمریکا نمی‌تواند مانع  انتقال مواد خام از طریق خلیج فارس شود .

در این خبر آمده است: روحانی  گفت که آمریکا باید بداند که ما نفت خود را به فروش می‌رسانیم و همچنان به فروش نفت خود ادامه می‌دهیم و نمی‌توانیم صادرات نفت خود را متوقف کنیم. اگر روزی آنها بخواهند از صادرات نفت ایران از طریق خلیج فارس جلوگیری کنند، باید بدانند دیگر هیچ نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

بر اساس این خبر پس از آن که دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه می از قرارداد هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را اعمال کرد، در ماه‌های اخیر، تنش بین ایران و ایالات متحده افزایش یافته است.

عرب نیوز همچنین صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور را مورد توجه قرار داد و نوشت: در همین راستا اسحاق جهانگیری، هم روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های آمریکا موجب آسیب رساندن به مردم ایران شده است.

جهانگیری گفت: هنگامی که (آمریکایی‌ها) می‌گویند هدفشان دولت ایران است و به دنبال تحت فشار قرار دادن بیماران، سالخوردگان و  افراد ضعیف در کشور نیستند، دروغ می‌گویند.

فرانس 24 منبع خبری دیگری بود که به این سخنرانی پرداخت و در خبری با این تیتر که «روحانی تهدید می‌کند عبور نفت از طریق خلیج فارس را قطع خواهد» این خبر را پوشش داده است.

در این خبر آمده است: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران موضع قاطعی علیه تحریم‌های ایالات متحده اتخاذ کرد و تهدیدش را برای قطع فروش نفت بین‌المللی از طریق خلیج فارس تکرار کرد.

بر اساس این خبر روحانی در سمنان اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند روابط ما با جهان را قطع کند.

این خبر اضافه کرد که از دهه ۱۹۸۰ ایران بارها اعلام کرده است که در پاسخ به فشارهای بین‌المللی (تنگه هرمز) خلیج فارس را مسدود می‌کند، اما هرگز اقدام عملی در مورد این تهدید انجام نداده است.

در این خبر آمده است که روحانی اخیرا آمریکا را تهدید کرده و به ایالات متحده هشدار داده که «نباید با دم شیر بازی کند.»

رئیس جمهور ایران ، تاثیرات اقتصادی تحریم ها را بسیار کم اهمیت نشان داده و رسانه‌ها را متهم به بزرگنمایی مشکلات کشور کرد.

اسپوتنیک هم سخنان روحانی مبنی بر عدم قطع صادرات نفت و تهدید آمریکا به بستن خلیج فارس و ناعادلانه خواندن تحریم‌ها را منتشر کرد.

تایمز آف ایندیا رسانه دیگری بود که در خبری با عنوان «ایالات متحده صادرات نفت ایران را متوقف نخواهد کرد» به اظهارات روحانی در این سفر پرداخت.

ان دی تی وی هم در اخبار خود سخنان رییس‌جمهور ایران را منتشر کرد و تهدید روحانی مبنی بر بستن خلیج فارس  را مورد توجه قرار داد.

بیزینس ریکوردر هم این سخنان را مبنی بر اینکه ایالات متحده قادر نخواهد بود مانع صادرات نفت ایران شود و هر حرکتی برای جلوگیری از انتقال مواد خام ایران از طریق خلیج فارس منجر به توقف کل صادرات نفت این خلیج می‌شود را منتشر کرد

در این خبر آمده است که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است و مقامات آمریکایی می‌گویند که آنها قصد کاهش صادرات نفت ایران به صفر  را دارند تا برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی و نفوذ آن در منطقه را مهار کنند.

رویترز، جروزالم‌پست ، یورور نیوز هم رسانه‌های دیگری بودند که خبر سفر روحانی به سمنان و سخنان وی در این استان را منتشر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.