رضا جودی تهیه‌کننده رسانه ملی که یکی از مهمانان دیدار تهیه‌کنندگان سیما با رهبر انقلاب بوده است، روایتی از این دیدار دارد درباره ساخت آثار طنز برای تلویزیون.

به گزارش جماران، رضا جودی تهیه کننده آثار تلویزیونی چون «صاحب دلان» و «دوران سرکشی»، سخنانش درباره مشکلات تولید آثار طنز در دیدار با رهبری را این‌طور شرح داد: «در دیدار با رهبری ، وقتی نوبت صحبت به من رسید، عرض کردم که تا به امروز کارهای مذهبی زیادی ساخته و گرفتار آنها بودم. واقعیت این است که در حوزه مسایل دینی به دلیل اختلاف نظری که میان علما وجود دارد و برداشت‌های مختلفی که از روایات و دیدگاه‌ها می‌شود، فعالیت بسیار سخت است. در واقع هر چه بسازیم یک نفر می‌گوید که واقعیت آن اینطور نبوده است.»

او ادامه داد: «چه در «صاحب دلان» و چه «اغما» ما درگیر این مسئله بودیم و آقای میرباقری را مدام برای ارائه توضیحات به قم می‌بردند که جواب پس بدهد، در حالیکه خود آقای میرباقری برای خود ملایی است. ولی ما تازه وقتی وارد ساخت سریال های طنز شدیم، پی بردیم چقدر دشواری ساخت کار طنز بیشتر است!»

این تهیه کننده درباره سختی‌هایی که از زمان آغاز فعالیتش در حوزه تولید آثار طنز متحمل شده است، توضیح داد: «واقعا وقتی وارد حوزه طنز شدیم، متوجه شدیم که اوضاع بسیار بدتر است، به هیچکس نمی‌توانیم هیچ چیزی بگوییم، از شباهت اسم و فامیل شخصیت‌های یک اثر به یک بازیگر گرفته که می‌تواند ما را به دادگاه بکشاند تا اشخاص بالاتر، راجع به هرچه که حرف بزنیم به عده‌ای بر می‌خورد و نمی‌شود کار کرد، گرفتار هستیم.»

جودی البته در این دیدار حتی به شوخی گفته است که از خود رسانه ملی هم نمی توانند انتقاد کنند و فقط کافی است نکته ای در این باره مطرح شود تا همان بخش ها هم ممیزی بخورد!

جودی در ادامه نظری که آیت‌الله خامنه‌ای درباره تولید آثار طنز داشتند را اینطور توصیف کرد:«رهبری هم در این باره فرمودند که تولید سریال و آثارطنز بسیار خوب است. باید در این حوزه آثار بسیاری تولید کنیم، ایشان فرمودند در گذشته برای آثار طنز در دو مورد به ایشان مراجعه شده بود، یکی ماجرای «مارمولک» که آقایان علما گفته بودند در این اثر با روحانیت شوخی شده و اثر دیگری نیز بود که با پلیس در آن شوخی شده بود که البته نامش را نبردند که تاکید کرده بودند این شوخی ها مشکلی ندارد و باید باشد.»

او اضافه کرد: «ایشان فرمودند شوخی خوب است فقط نباید به توهین و هزل کشیده شده و موجب بی احترامی به کسی شود، ما نیز همان جا درخواست کردیم تا به آقای میرباقری سفارش کنند تا بتوانیم بیشتر در حوزه طنز به تولید اثر بپردازیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی رضا جودی
  • کدخبر: 1065626
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.