وزیر خارجه آمریکا بدون در نظر گرفتن تلاش ایران برای پایان دادن به بحرانی که تنها با حملات سعودی ها به یمن و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور روی داد، ایران را متهم کرد که علاقه ای به کاهش درد و رنج مردم یمن ندارد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا که همواره از فروش سلاح های زیبا به سعودی ها حمایت کرده است در حالی که با فشار حاکمان ریاض از تصویب یک قطعنامه آتش بس درمانده اند، بمباران یمنی ها را به حساب سرمایه گذاری سعودی ها برای کاهش رنج مردم یمن گذاشت.

مایکل پمپئو روز چهارشنبه دقایقی پیش از حضور در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای پاسخگویی به جنایت سعودی ها در قتل روزنامه نگار عربستانی و لزوم توقف فروش سلاح به حکام ریاض یادداشت های توئیتری در حمایت از این رژیم منتشر کرد.

وی بدون در نظر گرفتن تلاش ایران برای پایان دادن به بحرانی که تنها با حملات سعودی ها به یمن و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور روی داد، ایران را متهم کرد که علاقه ای به کاهش درد و رنج مردم یمن ندارد.

وزیر خارجه آمریکا که ایران ستیزی وی بر کسی پوشیده نیست و از زمان حضور در سنای آمریکا علیه ایران هر اقدامی که می توانست انجام می داد، با اهانت به روحانیت ایران گفت آنها به مردم ایرانیان عادی هم اهمیت نمی دهند.

پمپئو در حالی برای مردم ایران دلسوزی می کند که جنگ اقتصادی آشکاری را علیه مردم ایران به راه انداخته و در گفت و گو با یک شبکه خبری به صراحت گفته بود که اگر ایران می خواهد مردمش غذا بخورند باید حرف آمریکا را گوش دهد.

به نظر می رسد وزیر خارجه آمریکا که تنها 6 ماه از حضورش در این مسئولیت می گذرد باید تاریخ بحران یمن را مطالعه کند و طرح چهار ماده ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را ببیند که از همان ابتدا مطرح و بر آن اصرار داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.