حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی تاکید کرد: حوزه ها باید مستقل و فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشد

به گزارش جماران، این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه  پس از استماع گزارش وضعیت حوزه های علمیه سراسر کشور، با اشاره به زحمات و تلاشهای بزرگان حوزه علمیه اظهار داشت: این حوزه، مهد تربیت شیخ طوسی، شیخ مفید، ابن قولویه، صاحب جواهر و شیخ انصاری بوده است. تجلای علمی ، اخلاقی و مصنفات آنها بهت آور است. این حوزه باید احیا شود و احیائش توسط شماست.

او  در ادامه با اشاره به آیه شریفه ” لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم” و رسالت مهم حوزه ها گفت: احیای حوزه به دو چیز است: یکی تفقه در دین و دیگری انذار. قرائت قرآن را در حوزه ها ترویج داده و توجه به امام زمان علیه السلام را تعمیم دهید تا همه هر روز قرآن را بخوانند و به آن حضرت هدیه کنند ، و شبها هم سوره یاسین را خوانده تقدیم حضرت زهرا علیه السلام نمایند.

مددی گر به چراغی نکند آتش طور ***چاره تیر شب وادی ایمن چه کنم

آیت الله وحید خراسانی در پایان با اشاره به وظیفه خطیر مدیران حوزه ها ابراز داشت: دو مطلب مهم است: یکی استقلال حوزه. حوزه باید فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشد، و دوم ، احیاء امر آل محمد علیهم السلام به تفقه و انذار. خداوند خطاب به موسی فرمود: اگر دو کار را انجام دهی برتر و والاتر از صد سال صیام ایام و قیام لیالی است. موسی با تعجب پرسید: این کار چیست؟ خطاب آمد یکی رد آبق و دیگری ارشاد ضال. رد آبق ، توبه دادن گنهکار و ارشاد ضال ، هدایت به امام زمان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.