در آستانه هفتم آذر «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، کارکنان و فرماندهان این نیرو با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش جماران، کارکنان و فرماندهان نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه ۶ آذر)  در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.
 

 امیر دریادار حسین خانزادی در آیین تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی با آرمان های امام راحل اظهار داشت: ملت ایران در انقلاب 57 برای اولین بار تصمیم بر مبارزه با استکبار گرفتند و این حرکت نهادینه شده در 22 بهمن به نتیجه رسید و هم اکنون شاهد ثمره آن انقلاب شکوهمند هستیم.

وی تصریح کرد: تکاوران و کلاه سبزان نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس تلاش های فراوانی کردند و در پیروزی ایران نقش تاثیرگذاری داشتند.

دریادار خانزادی یادآور شد: نیروی دریایی همواره در بالاترین سطح هوشیاری قرار گرفته و جوانان سکان نیروی دریایی را در تمامی جوانب در دست گرفته اند.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه در ساخت تجهیزات و تسهیلات کاملا خودکفا شده‌ایم، اظهار داشت: این نشان می ‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند و ما آنها را زیر پا گذاشته‌ ایم.

وی با اشاره به ساخت ناوشکن جماران در سال 88 گفت: پس از انقلاب تجهیزات دفاعی و نظامی نیروی دریایی ارتش کاملا بومی شدند و نیروی دریایی ایران از سواحل به آب‌های آزاد رفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ساخت شناورها و تسهیلات جنگی حد و مرز نمی شناسد، افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قدرت و همت پروژه ساخت این جنگ افزارها را دنبال خواهد کرد.

وی گفت: امروز نسل های جدید ما در صحنه حضور دارند و از تجربیات افسران گذشته استفاده و برای نابودی دشمنان لحظه شماری می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از بهره برداری سه ناوشکن تا پایان سال توسط این نیرو خبر داد و گفت: ناوشکن‌های سهند، دنا و ناوشکن تغییر یافته دماوند را تا پایان سال 97 به آب خواهیم انداخت.

وی تصریح کرد: ناوشکن‌های سهند و دنا به ناوگان دریایی جنوب کشور و ناوشکن دماوند به ناوگان دریای شمال کشور اضافه خواهند شد.

خانزادی افزود: ناوشکن سهند که بزرگتر و پیشرفته ‌تر از جماران است در این هفته به مناسبت هفتم آذر؛ روز نیروی دریایی به ناوگان دریایی جنوب محلق می‌ شود.

وی بیان کرد: 80 درصد عملیات ساخت ناوشکن دنا نیز به اتمام رسیده و این ناوشکن اکنون در حال تجهیز است و انجام ماموریت‌ ها توسط آن به سال آینده موکول می ‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت زیر دریایی نیز خودکفا شده است، گفت: به زودی و با فاصله کمی از الحاق ناوشکن سهند نسل جدیدی از زیر دریایی‌ ها به نام زیر دریایی فاتح به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌ شود.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان و کارکنان مناطق امروز سه شنبه در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1062586
  • منبع: روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س)
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.