وزیر خارجه قطر در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» گفت که اختلافات ایران و آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه تهران، دوحه را در موضع سختی قرار داده است؛ چرا که این اختلافات بین «قوی‌ترین متحد» و «همسایه» قطر است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه قطر که هم‌اکنون در ایتالیا به سر می‌برد، گفت که عربستان سعودی و امارات مخالف خواسته جامعه جهانی برای پایان دادن به محاصره قطر هستند.

«محمد بن عبدالرحمان»، وزیر امور خارجه قطر شامگاه جمعه در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» ایتالیا سخنرانی کرد.

وزیر خارجه قطر در این کنفرانس گفت که اختلافات ایران و آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه تهران، دوحه را در موضع سختی قرار داده است؛ چرا که این اختلافات بین «قوی‌ترین متحد» و «همسایه» قطر است.

او با انتقاد از محاصره کشورش گفت که عربستان سعودی و امارات متحده عربی مخالف تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان این محاصره هستند.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین، خرداد ۹۶ قطر را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و دست به تحریم اقتصادی و محاصره این کشور  زدند.

وزیر خارجه قطر در مورد قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های ولی‌عهد سعودی در کنسولگری عربستان نیز گفت که این قتل «دردناک» بود و مسئول آن هر کسی هم که باشد باید محاکمه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.