جعفرزاده ایمن آبادی خطاب به نمایندگانی که به دنبال استیضاح ظریف هستند، تاکید کرد: من از جمعی که امروز به دنبال استیضاح ظریف به خاطر سخنانش درباره پولشویی هستند می‌پرسم که اگر ما در کشور پولشویی نداریم چرا برایش قانون مصوب می‌کنیم و چرا در وزارت اقتصاد دایره‌ای ویژه برای رسیدگی به پولشویی ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش جماران؛ دو نماینده مجلس با اشاره به بعضی انتقادات به محمد جواد ظریف می‌گویند که سخن از استیضاح ظریف در این شرایط کشور به مصلحت نیست و ظریف دروغ نگفته و باید از او حمایت شود.

چند روز پیش مصاحبه‌ای ویدیویی از محمدجواد ظریف منتشر شد که در آن گفته بود پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود منافع اقتصادی افراد است. به گفته او کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است 30 هزار میلیارد باشد دراین باره فضاسازی کرده‌اند. 

بعد از انتشار این ویدیو بود که انتقادات زیادی به ویژه از سوی اصولگرایان شنیده شد و حتی حرف از استیضاح او در مجلس هم به گوش رسید. حتی خبری منتشر شد که قوه قضائیه، نامه‌ای به محمدجواد ظریف نوشته و از او خواسته است در مهلتی 10 روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند. خبری که بهرام قاسمی هم آن را تایید کرد. 

حالا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، گفته که استیضاح حق نماینده است اما به شخصه مخالف استیضاح است.

او تاکید کرد: صحبت‌های آقای ظریف در خصوص پولشویی غیر مستند بود. نباید بهانه به دست مخالفان جمهوری اسلامی بدهیم اما شرایط برای استیضاح آقای ظریف، مساعد نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در شرایط کنونی بیشترین دستور کارهای دولت مربوط به سیاست خارجی کشور است و آقای ظریف در این رابطه تجربه، برنامه و شرایط لازم را دارند.

فلاحت پیشه گفت: می‌توان نقد و سوال کرد اما اینکه وارد فضای استیضاح شویم به مصلحت کشور نیست.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از طرح استیضاح ظریف به دلیل صحبت‌های او درباره پولشویی، گفت: من از سخنان منتقدان ظریف درمورد پولشویی تعجب می‌کنم. این چه حرفی است که ما پولشویی نداریم؟!

او خطاب به نمایندگانی که به دنبال استیضاح ظریف هستند، تاکید کرد: من از جمعی که امروز به دنبال استیضاح ظریف به خاطر سخنانش  درباره پولشویی هستند می‌پرسم که اگر ما در کشور پولشویی نداریم چرا برایش قانون مصوب می‌کنیم و چرا در وزارت اقتصاد دایره‌ای ویژه برای رسیدگی به پولشویی ایجاد کرده‌ایم.

جعفرزاده گفت: اینکه آقای ظریف باید آن صحبت‌ها در خصوص پولشویی را مطرح می‌کرد یا خیر داستان دیگری است. اما او خلاف و دروغ نگفته و حتما هم باید از ایشان حمایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1059820
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.