رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ همبستگی میان کشورها تصریح کرد: ایران به سازوکارها و گسترش مناسبات خود در رابطه با کشورهای اروپایی ادامه می‌‌دهد.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز با سفیر صربستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حشمت‌‌الله فلاحت‌‌‌پیشه در این دیدار با اشاره به کشف ۹ تن مواد مخدر با هدف ورود به کشورهای اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به عنوان بزرگترین آفت اجتماعی به سایر کشورها مبارزه می‌‌‌کند و تاکنون در این راه هزینه‌‌های انسانی و مالی زیادی را متحمل شده است.

وی ضمن انتقاد از روند پیشرفت اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در مناسبات اقتصادی با ایران اظهار داشت: در شرایطی که ایران منتظر اجرای هرچه سریع‌‌‌‌تر در روند مناسبات اقتصادی با اروپاست، اروپایی‌‌‌ها در حال وقت‌‌کشی هستند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ همبستگی میان کشورها تصریح کرد: ایران به سازوکارها و گسترش مناسبات خود در رابطه با کشورهای اروپایی ادامه می‌‌دهد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به ابعاد گسترده توافقنامه بین‌‌‌المللی برجام خاطرنشان کرد: برجام توافقنامه‌‌ای صرفا هسته‌‌‌ای نیست؛ برجام حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌‌‌های مختلف در سطوح بین‌‌المللی نشان می‌‌دهد.

وی با اشاره به گسترش صادرات غیرنفتی و درآمدهای مالیاتی در مناسبات اقتصادی ایران ابراز داشت: با ۴۰ سال سابقه و تجربه تحریم، راهکارهای مقابله با آن را فراگرفته‌‌‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست‌‌‌های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه مواجه شده است. 

دراگان تودوروویچ، سفیر صربستان در تهران ضمن انتقاد به سیاست‌‌های تحریمی علیه کشورها بیان کرد: تحریم‌‌‌های صورت گرفته علیه ایران بین‌‌‌‌المللی نیست و هیچ تأثیری بر مناسبات میان ایران و صربستان ندارد.

وی ادامه داد: ما به همکاری‌‌‌های خود با ایران بیشتر و بیشتر ادامه می‌‌دهیم.

سفیر صربستان در تهران با اشاره به سیاست صربستان مبنی بر توسعه تعاملات با ایران یادآور شد: راهکارهای مختلف را در جهت گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

تودوروویچ با اشاره به اهمیت نقش ایران در مبارزه با تروریسم عنوان کرد: ایران نه تنها از تروریسم حمایت نمی‌‌‌کند؛ بلکه خود هدف تروریسم است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده هیچ سازمان شیعی تروریست و هیچ فرد شیعی تروریست در دنیا وجود ندارد.

سفیر صربستان در تهران تعاملات پارلمانی میان ایران و صربستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صربستان به دنبال گسترش مناسبات خود با ایران در همه زمینه‌‌‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.