اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دکتر زهرا مصطفوی دیدار کردند.

به گزارش جماران، دکتر زهرا مصطفوی رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: دو مورد در پیروزی و ادامه راه انقلاب اسلامی موثر بود؛ اول قوت و قدرت مردم موجب شد تا کشور تا به امروز به توفیق برسد و ادامه راه دهد. دوم وجود یک رهبر همانند امام خیمنی (ره) که با وحدت مردم و همچنین با حفظ کرامت مردم ایران توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا حضرت امام (ره) پس از 13 سال اعلام کردند می خواهند به ایران باز گردند بیان داشت: علت آن تربیت و آگاهی دادن به مردم بود و زمانی که مطمئن شدند به کشور بازگشتند.

رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: همچنین زمانی که کارکنان شرکت نفت در اعتصاب به سر می بردند ایشان فرمودند به اندازه نیاز مردم شیر نفت را باز نگه دارید تا مردم در مضیقه قرار نگیرند.

وی در ادامه گفت: این اعتقاد مردم به حضرت امام (ره) بود که موجب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

دختر حضرت امام (ره) در ادامه افزود: پژوهشگران پس از بررسی سخنرانی ها و نامه های ایشان متوجه شدند وحدت کلمه پر کاربردترین کلمه ای بوده است که حضرت امام (ره) به کار برده اند. پس متوجه می شویم که تا چه میزان وحدت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) وقتی اطمینان یافتند که مردم آگاه شده اند قیام را آغاز کردند. علت موفقیت حضرت امام (ره) همانا اعتقاد به وحدت بود.

رئیس و دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ادامه با اشاره به خاطره ای از حضرت امام (ره) گفت: آنچه که من به خاطر دارم این است که زمانی که کماندوها در سال 1342 به منزل امام (ره) حمله کردند ایشان تمامی اعضای خانواده را به داخل هدایت کرده و رو به سربازان رژیم شاهنشاهی کرده و فرمودند من خمینی هستم. بعدها حضرت امام (ره) برای ما تعریف کردند که نظامیان در مسیر قم تا تهران با ناراحتی و تاثر حضرت امام (ره) را خطاب قرار داده و می گفتند: ببخشید ما را، چون ما را مجبور به این کار کرده اند.

همچنین سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این دیدار گفت: ما انقلاب اسلامی را یک پدیده کم نظیر در طول تاریخ بشریت می دانیم که مسیر تاریخ را تغییر داد و همه اینها را مرهون جهاد مخلصانه امام خمینی (ره) می دانیم.

 

وی ادامه داد: خوب است که ما با یاران باوفای امام که تزلزلی نداشتند و در مسیر امام (ره) ماندند ملاقات داشته باشیم 

سردار نقدی گفت: این انقلاب بعد از نهضت انبیا دستاوردهای بسیار خیره کننده ای در مسایل کلان و راهبردی داشته است

وی ادامه داد: این راه ادامه دارد. ما اولین انقلابی هستیم که بدون سر سوزنی عقب نشینی از مواضع خودش به چهل سالگی خود می رسد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما حتی یک سطر از مواضع حضرت امام (ره) را کنار نگذاشته ایم . امروز پیروان امام و و ولایت ، مواضع امام را با جان و دل قبول دارند و اگر نتوانستیم برخی منویات ایشان را تحقق ببخشیم به خاطر دشمنی ها و توطئه ها داخلی و خارجی بوده است .

وی تصریح کرد: ما از ابتدا با دو ابرقدرت مواجه بودیم، اما امروز ابرقدرتی وجود ندارد ، چون این ایران اسلامی است که اراده خود را به قدرتها تحمیل می کند.

سردار نقدی گفت: ما وقتی شروع کردیم به جمع اوری دستاوردهای انقلاب، بسیاری از نتایج حتی برای خود ما اعجاب آور بود چرا که تحولات کیفی ، نجومی و اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: در هرجا که به ما بیشتر هجمه شد ، پیشرفت ما بیشتر است. از جمله در حوزه زنان که قبل انقلاب نیمی از زنان بی سواد بودند، امروز ۵۰ درصد کرسی های تحصیلات عالی در دانشگاه ها از آن زنان است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: در همه دوران پهلوی ۱۱ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است، اما فقط در سال ۹۶ ، بیش از صد هزار عنوان کتاب چاپ شده است و امروز در اکثر فناو ریها در رتبه پنجم و ششم بودیم.

وی عنوان داشت: مردم ایران چهل سال پای امام ایستادند، سخت ترین تهاجمات تروریستی ، کودتاها و جنگهای رسانه ای به ما شد ، اما انقلاب به خاطر اتکا به خدا و رهبری که پا جای پای امام گذاشت، ایستاده است.

نقدی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، روسای جمهور آمریکا که زمانی با ماشینهای روباز در خیابان های دیگر کشورها تردد می کردند و مردم برایشان کف می زدند و گل باران می کردند، امروز با ماشینهای ضد گلوله هم جرات نمی کنند در خیابان های کشورها حرکت کنند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این مبارزه چهل ساله ما با دشمن خیلی ها کم آوردند و به دامان ثروت و قدرت و روابط نادرست با قدرتها لغزیدند، اما خیلی هم ایستادند و مصداق بارز این آیه قرآن شدند که اولیای خدا خوف و حزنی ندارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.