پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار با رئیس کمیسیون خارجی سنای ایتالیا؛

عراقچی: مسئولیت مستقیم بهره مندی ایران از منافع برجام با اروپا است

معاون سیاسی وزارت امورخارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با عمل کامل به تعهدات خود در برجام، مسئولیت پذیری اش را به اثبات رسانده و لازم است اروپا نیز در مقابل اجازه ندهد که آمریکا از مسائل مالی و پولی به عنوان یک سلاح در جهت تحمیل یک جانبه گرایی خود بر جامعه بین المللی سوء استفاده کند.

به گزارش جماران؛ معاون سیاسی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس کمیسیون خارجی مجلس سنای ایتالیا با تاکید بر اینکه تهران کاملا به تعهدات خود در مورد برجام عمل کرده است گفت، مسئولیت مستقیم بهره مندی مردم ایران از منافع توافق هسته ای با اروپا است.

«عباس عراقچی» روز پنجشنبه در دیدار با 'ویتو روزاریو پتروچلی' تصریح کرد، در قبال عمل به این تعهد، انتظار داریم مردم ایران از منافع توافق هسته ای بهره مند شوند و مسئولیت مستقیم این موضوع با اروپا است که با خروج امریکا از برجام و زیر پا گذاشتن توافق بین المللی و نقض قطعنامه شورای امنیت به تعهدات خود در جهت حفظ برجام عمل کند. 

وی گفت، جمهوری اسلامی ایران با عمل کامل به تعهدات خود در برجام، مسئولیت پذیری اش را به اثبات رسانده و لازم است اروپا نیز در مقابل اجازه ندهد که آمریکا از مسائل مالی و پولی به عنوان یک سلاح در جهت تحمیل یک جانبه گرایی خود بر جامعه بین المللی سوء استفاده کند. 

رئیس کمیسیون خارجی سنای ایتالیا نیز در این دیدار با تاکید بر سیاست رم در جهت حمایت از برجام، اراده مجلس سنا برای حفظ این توافق را یک دستاورد مهم در راستای ثبات جهانی خواند. 

پتروچلی حفظ روابط بسیار خوب تجاری میان ایتالیا و ایران که در راستای منافع دو کشور در سال های اخیر شکل گرفته است را یک اولویت اساسی از سوی سنای این کشور دانست و تاکید کرد که تلاش برای حفظ این روابط مد نظر رم است. 

وی آمادگی سنای ایتالیا را برای توسعه همکاری های میان دو کشور مورد تاکید قرار داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.