به گزارش جماران، گزیده اظهارات  ناصر آملی فعال سیاسی و روزنامه نگار در ادامه می آید:

وضعیت سختی است و البته قبلا هم سخت بود. اما آقای واعظ طبسی از سال 88 چرخشی به سوی اعتدال طلبان کرده بود. ایشان متوجه شده بود چه بیدادی بر اصلاح طلبان رفته است. البته اصلاح طلب نشده بود؛ ولی دیگر مواجهه اش با ما خیلی عادلانه تر و نرم تر شده بود. مانند نوع تعاملی که اکنون آقای ناطق نوری با ما دارد. آقای طبسی مبادی آدابی بود.

اگر آقای هاشمی رفسنجانی از سال 84 تغییر کرده بود این اتفاق برای آقای طبسی از سال 88 افتاد.

بنابراین یک مقدار فضای خراسان برای ما امن تر و راحت تر شده بود. اما با فوت آقای طبسی واقعا وارد دوران سختی شده ایم. جریان راست اکنون آنچنان تسلطی بر مدیران استان دارد که گویی ما خراسانی ها در یک حکومت فدرال زندگی می کنیم. آن چه اینجا می گذرد چندان تناسبی با سایر نقاط کشور ندارد.

شما نمی دانید که ما در انتخابات سال 96 چه کشیدیم. فقط یک قلمش را بگویم شبی صدها میلیون تومان غذا در مشهد توزیع می شد. این خبر را با اطمینان به شما می گویم.

از هر دروازه شهر مشهد که وارد می شدید عده ای ایستاده بودند و برای تبلیغات سیاسی غذا داده می شد؛ در ورودی حرم کیک توزیع می شد. در روستاها رسما و علنا با وانت و بلندگو علیه دولت دروغ و تهمت علنی گفته می شد. ما در چنین فضایی به آقای روحانی رای دادیم و برای ایشان رای جمع کردیم.

زمان آقای طبسی هم رقابت با جریان راست خراسان مشکل بود، ولی الان چندبرابر دشوارتر شده است. راست ها همچنان قدرت بسیاری دارند و بر امور زیادی مسلطند. در مشهد استارت اعتراضات خیابانی را بصورت کاملاٌ غیر قانونی راست افراطی زد و بعد هم عناصری از آن اقرار کردند و کک کسی هم نگزید. اگر آن کار را ما در دوره احمدی کرده بودیم کارمان با کرام الکاتبین بود!

برخی دوستان اصلاح طلب ما اعتراض می کنند که چرا استاندار خراسان یک اصلاح طلب نیست؛ اما واقعیت اینجا را نمی دانند.

حتی در دوره خاتمی با وجودی که آقای طبسی زنده بود دولت اصلاحات نتوانست آن چه را که اصلاح طلبان و رأی دهندگان می خواست در خراسان انجام دهد. در دوره ایشان هم در مجموعه فرمانداران استان فرماندار راست داشتیم. مدیرکل راست هم داشتیم. یعنی آن موقع هم زور ما به این ها نمی رسید.

اما الان سیطره راست خیلی آشکارتر شده است. شورای شهر مشهد کاملا دست اصلاح طلبان است. فهرست مشهد یکی از کاملترین ها بود. خود ما تصمیم گرفتیم چند اعتدالی هم در لیست بگذاریم ولی می توانستیم این کار را نکنیم چون دستمان واقعا برای ارائه یک فهرست کامل باز بود.

ولی الان یک شهردار اصلاح طلب با پشتوانه یک شورای شهر اصلاح طلب قدرت برخورد با چند مدیر راست احمدی نژادی را ندارد. این قدر پشتوانه این ها قوی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.