حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر توجه دولت به واقعیتها و رسیدگی بیشتر به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم دولت سر مردم را به حضور زنان در ورزشگاه ها گرم نکند بلکه واقعیتها را ببیند.

به گزارش جماران، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی از معصوم ابراز داشت: گاهی تراکم گناهان سبب بسته شدن راه بازگشت به سوی خدا و سعادت انسان می شود به همین دلیل، فرمودند: گهگاه مجلس خلوتی برای خود درست کرده و در گناهان خود فکر و استغفار کنید.

او افزود: این درس مهمی برای ماست که انسان گهگاه با خدا خلوت کرده، در پیشگاه خدا توبه کند و تصمیم به جبران بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گام اول سیر و سلوک، توبه و زدودن دل از زنگار است، گفت: گاهی به زائران امام رضا(ع) سفارش می کردم وقتی به حرم مشرّف می شوید، زیارت کنید و نماز زیارت بخوانید و بعد در گوشه ای بنشینید و در گذشته خود فکر و اشتباهات را برای خود یادآوری کنید، آنها را حل نمائید و آینده نو برای خود بسازید.

او در عین حال تاکید کرد: لازم نیست فقط از گناهان استغفار کنیم بلکه از ترک اولی ها و لامروت ها هم باید توبه کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت شناخت دنیایی که در آن زندگی می کنیم تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید دنیایی که در آن زندگی می کنیم را بشناسیم؛ اگر حقیقت آن را نشناسیم کلاه سر ما می رود و گرفتار اشتباه می شویم.

او تصریح کرد: نباید فکر کنیم در دنیایی زندگی می کنیم که حق و عدالت در آن برقرار است بلکه باید بدانیم در دنیایی که زندگی می کنیم یک دیکتاتوری وحشیانه حاکم است که ایران را مزاحم منافع خود می داند و می خواهد آن را از بین ببرد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: کشورها و ملتها نباید ذلت این دیکتاتوری وحشیانه را بپذیرند که دیگری از آن طرف دنیا بر منافع آنها حکومت کند بلکه باید دست به دست هم داده و جلوی آن بایستند.

او ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا حق ندارد ارباب دنیا باشد و خوشبختانه اخیرا کشورها متوجه شده و با برنامه او مخالفت می کنند. روزی می آید که کسی نگاهی به این دیکتاتوری نکرده و زیربار برنامه های آن نمی رود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: با همه این دیکتاتوری ها کشور ما از صحنه خارج نشده و نخواهد شد؛ با این وجود باید بدانیم در چه دنیایی زندگی می کنیم و شرایط حاکم بر آن را درست بشناسیم.

او با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اظهار داشت: در عهد جاهلیت هم اعراب به قراردادهای خود پایبند بودند. دولت و ملت ایران بدانند در چنین دنیایی هستیم. اینکه می گویند مذاکره کنیم، با چه کسی مذاکره کنیم؟ با دیکتاتور وحشی؟

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در چنین دنیایی راهی جز قوی شدن نداریم، در مقابل زورگو باید زورمند شد و راهی جز این نیست.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود گریزی به ورود زنان به ورزشگاه آزادی زد و گفت: امیدواریم دولت به رفع مشکلات اقتصادی و گرانی بیشتر همت کند و سر مردم را به حضور زنان در ورزشگاهها گرم نکند بلکه  به واقعیتها توجه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.