پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رییس سازمان مدیریت بحران:

ایران مقام دهم حوادث دنیا را دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: توجه به مراکز جمعیتی مانند تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه هر نوع حادثه‌ای در این مناطق می‌تواند موجب ایجاد یک فاجعه بزرگ شود.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

به گزارش جماران؛ رییس سازمان مدیریت بحران گفت: مقابله با بحران‌ها نیازمند آمادگی دوطرفه از سوی مسئولان و مردم است.

اسماعیل نجار روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سالن چندمنظوره مدیریت بحران دهدز با بیان این که ایران کشوری حادثه‌خیز است، اظهار کرد: ایران مقام دهم حوادث دنیا را دارد و ما هرازچندگاهی شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله و... در کشور هستیم که خسارات جانی و مالی وارد می‌کند.

وی با اشاره به سالروز زلزله کرمانشاه بیان کرد: در این حادثه 621 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از هفت هزار نفر مجروح شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به این حوادث لازم است هر لحظه آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها را داشته باشیم.

وی توضیح داد: توجه به مراکز جمعیتی مانند تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه هر نوع حادثه‌ای در این مناطق می‌تواند موجب ایجاد یک فاجعه بزرگ شود.

نجار بیان کرد: یک جنبه از کارهایی که در حوزه مدیریت بحران باید انجام شود در حوزه دولت است که باید هماهنگی، تامین تجهیزات و اعتبارات از سوی دولت اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اما جنبه مهم‌تر در مقابله با بحران همتی است که باید از سوی مردم انجام شود یعنی اگر می‌خواهند خانه‌ای بسازند، تلاش کنند که این کار با کیفیت انجام شود.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: برای تنش آبی قریب به10 هزار و200 میلیارد ریال از ماده 10و 12 مدیریت بحران در نظر گرفته شد که دولت موافقت کرد تا در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.