ترامپ با این ادعا که ما تحریم های شدیدی علیه ایران و همچنین علیه کره شمالی اعمال کرده ایم، گفت: من به بعضی از کشورها معافیت هایی دادم چرا که نمی خواستم قیمت نفت بخواهد به بیش از 200 دلار برسد و این تصمیم درستی بوده است.

به گزارش جماران؛ ترامپ که می خواست پیروزی اندک جمهوریخواهان در سنای آمریکا را نشانه ای از تفوق سیاست های خود نشان دهد، در برابر سوالات خبرنگاران نسبت به برخی عملکرد دولتش تاب نیاورد و خواستار خاموش کردن میکروفون آنها شد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یک نشست خبری حضور یافت و خبرنگار سی ان ان را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد و افزود: سی ان ان باید از داشتن تو خجالت بکشد. شما مردم را ناامید می کنید، شما دروغ می گوئید. 

وقتی خبرنگار به پرسش سوال خود ادامه داد، ترامپ از پشت تریبون خارج شد و شروع کرد به قدم زدن و به این ترتیب خبرنگار مجبور به سکوت شد.

این رفتار ترامپ علیه خبرنگاران و اهانت به وی در حالی انجام شد که او خود را بزرگترین رهبر اخلاقی نامید.

**اقدام بی سابقه در گرفتن پاسخ مثبت

خبرنگاری از ترامپ درباره اینکه آیا مایک پنس برای انتخابات 2020 او را همراهی خواهد کرد؟ از مایک پنس که در میان خبرنگاران نشسته بود خواست برخیزد و پاسخ دهد.

ترامپ از پنس پرسید آیا در این انتخابات مرا همراهی خواهی کرد که پنس پاسخ داد: بله.

**تبریک و تحقیر پلوسی

وی در پاسخ به این سوال که اگر نمایندگان مجلس بخواهند طرح استیضاح یا سوال از او را پیگیری کنند اظهار کرد: اگر آنها این کار را شروع کنند ما هم به روش خود عمل می کنیم و با آنها همکاری نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که جمهوریخواهان به دلیل سیاست های وی اکثریت مجلس نمایندگان را از دست داده است به نانسی پلوسی رهبر دمکرات های این مجلس تبریک گفت و افزود: او سخت کار کرد و من برای او احترام قائلم. امیدوارم با هم بتوانیم مشکلات مشترک را حل کنیم. 

ترامپ می گوید که از جمهوری خواهان می خواهد به ریاست نانسی پلوسی برای ریاست مجلس نمایندگان رای دهند اگر او نمی تواند رای آنها را به دست آورد.

**جلوگیری از افزایش قیمت نفت

خبرنگاری پرسید رئیس جمهوری ترکیه گفته است که از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی کند.

ترامپ با این ادعا که ما تحریم های شدیدی علیه ایران و همچنین علیه کره شمالی اعمال کرده ایم، گفت: من به بعضی از کشورها معافیت هایی دادم چرا که نمی خواستم قیمت نفت بخواهد به بیش از 200 دلار برسد و این تصمیم درستی بوده است.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا شامل 35 کرسی مربوط به سنا و 435 کرسی مربوط به مجلس نمایندگان روز سه شنبه در ایالت های مختلف آمریکا برگزار شد.

از 100 کرسی سنا، تا کنون جمهوریخواهان به 51 کرسی دست یافته اند و دمکرات ها دو کرسی خود را در این دوره از دست داده اند.

اما در مجلس نمایندگان، دمکرات ها توانسته اند تا کنون با در اختیار گرفتن 221 کرسی، کنترل این مجلس را در اختیار بگیرند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند در دو سال پیش رو، ترامپ درگیر مسایل داخلی خواهد بود و تغییراتی را در کابینه اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.