معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سیاست های آمریکا مساله تازه ای نیست بیان کرد: در آستانه 13 آبان، دشمن برای بین بردن دستاوردهای انقلاب با اختلافات قومی و سایر دسیسه ها تلاش می کند.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی، دولت تصمیم گرفته که بسته معیشتی را به زودی بین خانواده های در معرض آسیب جدی توزیع کند که این امر از نظر تغذیه بویژه در استان های محروم اثرگذار است.

معصومه ابتکار عصر شنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به وضع پیش آمده در کشور بعد از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: در وضع جدید اقتصادی که آمریکا با هدف گرفتن امید و نشاط مردم تلاش می کند با جنگ روانی و اقتصادی به کشور ضربه بزند، لازم است مسئولان برای کارایی و توجه به مسائل معیشتی بکوشند. 

وی با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم از جهت گیری های مهم دولت است افزود: به طورحتم کشور از این دوران ها با سرافرازی عبور خواهد کرد. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سیاست های آمریکا مساله تازه ای نیست بیان کرد: در آستانه 13 آبان، دشمن برای بین بردن دستاوردهای انقلاب با اختلافات قومی و سایر دسیسه ها تلاش می کند. 

وی با اشاره به تلاش های دانشجویان نخبه پیرو خط امام برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در آن زمان گفت: کشور در آن روزها که فقط هشت ماه از انقلاب گذشته بود ساز و کار اطلاعاتی و امنیتی درستی نداشت و در معرض تزلزل زیادی قرار داشت اما در این شرایط دانشجویان توانستند توطئه ها را خنثی کنند. 

ابتکار اظهار داشت: تحریف و تهی سازی تاریخ برای نسل جوان یکی از تلاش های دوران فعلی بوده و امروز سوالات زیادی مطرح است که باید با تحلیل درستی از تاریخ انقلاب پاسخ داده شود. 

وی یکی از مباحث و اصول مهم انقلاب را عدالت عنوان کرد و گفت: یکی از ابعاد عدالت ، عدالت جنسیتی بوده که نحوه اجرای آن در انقلاب اسلامی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ماده 101 قانون برنامه ششم به صراحت به این موضوع پرداخته است افزود: دسترسی برابر برای تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی از موارد قابل ذکر در قانون است. 

وی مباحث مربوط به آموزش و پرورش و سلامت را از نمونه های این دسترسی های برابر عنوان کرد و گفت: در اشتغال زمینه ها برای بانوان هم فراهم است اما عملا در برخی مقوله ها عقب ماندگی وجود دارد و طبق قانون برنامه ششم تمام دستگاه های اجرایی وظیفه دارند شکاف جنسیتی را پر کنند. 

ابتکار ادامه داد: به طور مثال در مقوله ورزش دختران مقاطع ابتدایی ضعف هایی بوده که تلاش کردیم امسال با جذب 76 هزار معلم ابتدایی، از سال تحصیلی جدید آموزش تربیت بدنی در دبستان های دخترانه حداقل در پایه های اول و دوم جدی گرفته شود. 

وی با تاکید بر اینکه معیارهای جنسیتی در ستاد ملی زنان و خانواده احصا شده است افزود: دولت نیز شکل اجرایی و تحقق آن شاخص ها را اعلام کرده که برای همه دستگاه های اجرایی یک نوع مسئولیت است. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه دارد: مدیران در برنامه ریزی ها همانطور که به تعادل منطقه ای می اندیشند باید در امکان بهره مندی از توانمندی بانوان نیز توجه داشته باشند. 

وی قرارگرفتن بانوان در 30 درصد پست های مدیریتی را یکی از سیاست های دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: تا پایان دولت باید طوری برنامه ریزی شود که بتوان در سطوح مدیریتی عالی، میانه و پایه از توان بانوان توانمند استفاده کرد. 

ابتکار ضمن تقدیر از عملکرد مثبت خراسان جنوبی در به کارگیری مدیران زن گفت: بررسی کارنامه استانداران و وزرا نشان می دهد که انتصاب مدیران زن در دولت از سال گذشته، نزدیک به 16.5 درصد رشد داشته ولی هنوز راهی زیادی در پیش است. 

وی با اشاره به بازدید از طرح های کارآفرینی و اشتغال در روستای خراشاد بیرجند بیان کرد: برای فارغ التحصیلان تسهیلاتی پیش بینی شده که اگر درست مدیریت شود زمینه برای جذب تسهیلات و اجرای طرح ها وجود دارد. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، ظرفیت بالا و جاذبه های گردشگری ، توریستی و سرمایه انسانی خراسان جنوبی را یادآور شد و افزود: تحولات خوبی در بخش های مختلف رخ داده که باید بیشتر فراگیر شود. 

وی از اجرای طرح ارتقای توانمندی زنان در بحث کارآفرینی خبر داد و گفت: آمادگی داریم این طرح را با مشارکت تشکل های کارآفرینی در خراسان جنوبی گسترش دهیم . 

ابتکار با اشاره به تشکیل سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان گفت: این سند باید در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود و به عنوان نقشه راه استان در زمینه زنان و خانواده مورد توجه قرار گیرد. 

وی بر حمایت از زنان روستایی و صندوق های خرد زنان تاکید کرد و افزود: طرح شناسایی و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل نیز با کمک وزارت آموزش و پرورش انجام می شود. 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، برون سپاری و حمایت از سازمان های مردم نهاد را یکی از سیاست های جدی دولت دوازدهم عنوان و بیان کرد: با توجه به فعالیت 124 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان می توان گفت که خراسان جنوبی از این بابت استانی ثروتمند است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر دوره ای به نشاط و امید نیاز داریم تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه راهگشا باشند و باید برای پیشبرد اهداف از این فرصت استفاده کنیم. 

ابتکار امروز ( شنبه) در سفر یک روزه به خراسان جنوبی ضمن بازدید از کارگاه های کارآفرینی روستای خراشاد، در آیین آغاز ساخت پارک IT استان شرکت کرد. 

نشست با سازمان های مردم نهاد و احزاب و بازدید از اورژانس اجتماعی 123 از دیگر برنامه های سفر وی به خراسان جنوبی بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.