رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از رویکرد برخی کشورها در قبال گروه‌های تروریستی در سوریه افزود: به کسانی که می خواهند با احیای داعش سوریه را دوباره به آتش و خون بکشند، هرگز اجازه فعالیت نخواهیم داد.

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورش به منظور پاکسازی شمال سوریه از حضور تروریست ها، به مناطق شرقی فرات حمله خواهد کرد.

اردوغان روز سه شنبه در نشست گروهی حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه با تاکید دوباره بر عزم آنکارا برای مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) را گروه های تروریستی خواند و گفت: برای مبارزه با این گروه ها در شرق فرات آمادگی‌های لازم کسب شده است.

وی با انتقاد از رویکرد برخی کشورها در قبال گروه‌های تروریستی در سوریه افزود: به کسانی که می خواهند با احیای داعش سوریه را دوباره به آتش و خون بکشند، هرگز اجازه فعالیت نخواهیم داد.

اردوغان اضافه کرد: گروه تروریستی داعش به وسیله محافل خاص دوباره آموزش دیده و تلاش دارد از سوی عناصری که در منطقه حضور دارند، دوباره فعال شود. 

وی گفت: این محافل خاص برای اجرای اهداف پلید خود می‌خواهند دوباره این بازی کثیف را عملی کنند ولی مردم منطقه و جامعه جهانی این بار فریب این نقشه داعش را نخواهند خورد. 

رییس جمهوری ترکیه تلاش آنکارا برای جلوگیری از وقوع درگیری در ادلب را 'دیپلماسی موفق برای حفظ جان چهار میلیون غیرنظامی' دانست و ادامه داد: با پیشگیری از بحران انسانی در ادلب نشان دادیم که در کنار مردم سوریه هستیم. 

وی تاکید کرد: بدون حل و فصل بحران سوریه، نمی‌توان به آینده مطمئن در منطقه امیدوار بود.

به گزارش جماران، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه حدود سه هفته پیش نیز گفت که ارتش کشورش به زودی به شرق فرات در خاک سوریه حمله کرده و لانه تروریست ها را در آنجا نابود خواهد کرد.

اردوغان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام 2 عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.

سخنان امروز رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد که آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و به خصوص منبج ناامید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.