رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: تصویر تسلیم شدن ملوانان آمریکایی در کتاب درس آمادگی دفاعی پایه دهم وارد شده تا عزت ایران و ذلت آمریکا را به نمایش بگذاریم.

به گزارش جماران، سرهنگ «علی صابر ماهانی» روز شنبه در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: امسال در 13 آبان ماه با صدایی بلند اعلام می کنیم همانگونه که سال 58 از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم از دیوار تحریم ها نیز بالا خواهیم رفت و سد تحریم ها را می شکنیم. 
وی افزود: در راستای استکبارستیزی در قالب اردوها، بازدید از موزه عبرت و لانه جاسوسی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آنها از توطئه های شوم آمریکایی ها آگاه شوند. 
وی با بیان اینکه 36 هزار دانش آموز شهید داریم که در طول دفاع مقدس با شناخت تکلیف خود از آرمان های خود و انقلاب دفاع کردند، تصریح کرد: آنهایی که دیروز در شناسنامه خود دست می بردند امروز برای ما شناسنامه و سند شده اند. 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اعلام اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان برگزار می شود و روز هشتم آبان به دلیل شهادت حسین فهمیده روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، بیان داشت: برخی مدارس بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کرده اند لذا بزرگداشت این شهدا یک امر ضروری است. 
سرهنگ صابر ماهانی با اشاره به اینکه در پایان این هفته نیز روز 13 آبان است که سه مناسبت تبعید امام خمینی( ره)، کشتار دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی را در برمی گیرد، افزود: باید در جهت بصیرت افزایی دانش آموزان برای آشنایی با این وقایع تلاش کنیم. 
وی به جایگاه قانونی سازمان بسیج دانش آموزی مصوب سال 75 اشاره کرد و گفت: این سازمان به عنوان تشکل قانونی در مدارس و در تمامی سطوح تحصیلی فعالیت دارد که در ابتدایی با عنوان «امیران»، در متوسطه اول با عنوان «پویندگان» و در متوسطه دوم با عنوان «پیشگامان» فعال هستند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: در دوران ابتدایی معلم محور فعالیت و برنامه های بسیج است و در متوسطه اول هم فرمانده معلم و جانشین یکی از دانش آموزان است و در متوسطه دوم مسئولیت بسیج دانش آموزی به خود دانش آموزان سپرده شده است. 
صابر ماهانی تصریح کرد: در متوسطه دوم فرمانده بسیج دانش آموز است به همین خاطر تابستان امسال اردوی تشکیلاتی برای 17 هزار نفر از دانش آموزانی که قرار بود به عنوان فرمانده بسیج دانش‌آموزی فعالیت کنند، برگزار کردیم تا بتوانند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دفاع و جهادی در مدارس فعال باشند.
وی با بیان اینکه هر سال یک الگوی تربیتی به دانش آموزان معرفی می شود، یادآور شد: امسال نوجوانی به نام طحانیان را که خاطرات دوران اسارت خود را در قالب‌ کتابی منتشر کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تقریظ کردند به عنوان الگو به دانش آموزان معرفی می کنیم.
صابر ماهانی همچنین اظهار داشت: در پایه نهم دو ساعت درس آمادگی دفاعی، پایه دهم سه ساعت و در هنرستان ها و پایه دوازدهم نیز سه ساعت برای این درس در نظر گرفته شده است و در مجموع 400 هزار دانش آموز در میدان تیر حضور یافته اند. 
وی ادامه داد: سازمان بسیج دانش آموزی بر اساس مجوز قانونی و نیازها در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی، سازندگی، دفاعی و تشکیلاتی فعالیت می کند لذا شوراهای اندیشه ورزی فاطمی برای دختران و علوی را برای پسران داریم و در سطح ملی نیز کنگره ملی بسیج دانش آموزی را اواخر آبان ماه برگزار می کنیم. 
وی اظهار داشت: بر اساس محتویات کارگروه هایی که در قالب این کنگره برگزار می شود موضوعات را بررسی کرده و در قالبی سند در اختیار بسیج دانش‌آموزی قرار می گیرد. 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات با حرکت های جهادی رفع می شود به همین خاطر 546 اردوی جهادی را با حضور دانش آموزان ساماندهی کردیم. 
صابر ماهانی افزود: یکی دیگر از اقدامات این سازمان، راهیان نور دانش آموزی است که سالانه 400 تا 500 هزار نفر در این اردوها شرکت می‌کنند و از ابتدای مهرماه تاکنون 13 هزار دانش آموز در اردوها شرکت کردند و از نیمه دوم آبان ماه مرحله دوم اعزام ها آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: راهبرد این سازمان، دانش آموز محوری با رویکرد تربیتی و احساس مسئولیت در قبال آرمان های انقلاب اسلامی و آشنا کردن دانش آموزان با دشمن اصلی است و اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت خوبی را برای بسیج دانش آموزی فراهم کرده تا در جهت انتقال ارزش ها به دانش آموزان فعالیت کند. 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، حضور در مزار شهید فهمیده و تجلیل از فرمانده وقت نیروی دریایی در زمان حمله ملوانان آمریکایی 12 آبان ماه در دبیرستان البرز و حضور با شکوه دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است، گفت : 40 شهید را از استان های مختلف شناسایی کردیم که باید آنها را خوب به جامعه معرفی کنیم و این انتقاد به فیلم‌سازان وارد است که چرا در این رابطه تولیداتی نداشته اند. 
صابر ماهانی برگزاری نمایشگاه بر قله های عزت به منظور نمایش دستاورد های انقلاب اسلامی در مدارس، و معرفی شهیده زینب کمایی در قالب معرفی شهیدان شاخص به دانش آموزان را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد. 
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درباره امنیت اردوهای راهیان نور نیز گفت: مسئول ایمنی بسیج و سپاه عضو قرارگاه راهیان نور هستند و تمام دستورالعمل ها وقتی امضا می شود که مسئول ایمنی دیده باشد و بچه ها در مواردی که در دسترس است باید با قطار بروند و همچنین لازم است سرویس های حمل و نقل مطمئن باشد.
وی اظهار داشت: در نظر سنجی که از دانش آموزان داشتیم بالای 90 درصد آنها از راننده ها راضی بودند و بحث ایمنی برای ما مهم است اما در حادثه اخیر که رخ داد بحث بارندگی و لغزندگی جاده را داشتیم البته با شرکتی که حمل و نقل را بر عهده دارد برخورد می شود. 
صابر ماهانی تصریح کرد: اتوبوسی که در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته بود توسط کارشناس نیروی انتظامی چک شده بود و مشکلی نداشت اما بعضی موارد خارج از توان ما است و اتفاقاتی رخ می دهد. 
وی گفت: آموزش و پرورش معتقد است راهیان نور یک اردوی زودبازه تربیتی است و باید تمهیدات لازم برای امنیت آن اندیشیده شود که در این رابطه در اتوبوس ها یک نفر را به عنوان پلیس یار داریم که باید تذکر دهد تا این اتفاقات رخ ندهد و با یک حادثه نمی توان این کار بزرگ را کنار گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.