وزارت خارجه آمریکا در اولین توئیت با بیان اینکه مایک پمپئو رئیس این وزارتخانه 12 شرط برای تحریم نکردن ایران تعیین کرده، اعلام کرد تا روز 13 آبان که تحریم های جدید اعمال می شود، هر روز یکی از شرط ها را یادآوری می کند.

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه آمریکا در اقدامی که حاکی از ناامیدی از تسلیم شدن ایران است، در حساب رسمی توئیتر خود به تقلید از نمایش های مضحک نتانیاهو شمارش معکوس برای دور دوم تحریم های ایران را آغاز کرد.

حساب رسمی وزارت خارجه آمریکا در توئیتری با اشاره به اینکه 12 روز به آغاز دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران مانده، شمارشی معکوس با طعم نمایش های مضحک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

وزارت خارجه آمریکا در اولین توئیت با بیان اینکه مایک پمپئو رئیس این وزارتخانه 12 شرط برای تحریم نکردن ایران تعیین کرده، اعلام کرد تا روز 13 آبان که تحریم های جدید اعمال می شود، هر روز یکی از شرط ها را یادآوری می کند.

این نهاد اجراکننده سیاست های بی نتیجه ضدایرانی آمریکا در اولین مورد که با شماره 12 مشخص کرده، شرط پمپئو که خواستار توقف ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران است را منتشر کرد.

این اقدام وزارت خارجه آمریکا بیشتر نمایش های مضحک نتانیاهو در دوره گردی های ضدایرانی وی را به یاد می آورد که با نمایش تصاویر و نمودارها همراه بوده است.

نتانیاهو در آخرین مورد از این نمایش ها در سخنرانی خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل با نمایش تصاویری مدعی شد که ایران در منطقه ای در جنوب تهران انبار مواد هسته ای دارد.

این نمایش نتانیاهو به قدری رسوا بود که شبکه های خبری غربی نیز به پوچ بودن ادعاهای مطرح شده توسط وی اذعان کردند.

شبکه خبری یورونیوز با اعزام یک خبرنگار به محلی که نتانیاهو گفته بود، فاش کرد که محل مورد ادعای وی یک قالیشویی تعطیل است که هیچ چیزی حتی تدابیر حفاظتی بدیهی همچون دوربین مداربسته را ندارد.

شمارش معکوس وزارت خارجه آمریکا در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مواجهه با مقاومت ایران و مخالفت متحدان غربی اش، اخیرا از برخی مواضع خود کوتاه آمده است.

نشریه واشنگتن فری بیکن که به محافل محافظه کار آمریکا تعلق دارد فاش کرد که وزارت خزانه داری آمریکا خواهان حفظ دسترسی ایران به سوئیفت است و دولت ترامپ تحت فشار کشورهای اروپایی از این اقدام صرف نظر خواهد کرد.

دولت ترامپ همچنین گفته است که به برخی کشورهای واردکننده نفت ایران معافیت ارائه خواهد کرد.

در همین حال، اتحادیه اروپا که برای حفظ برجام و تضمین بهره مندی های اقتصادی ایران از این توافق تلاش می کند، اعلام کرد که تا 13 آبان سازوکار ویژه مالی خود را آماده می کند.

سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به SPV برای حفظ تعاملات مالی شرکت های اروپایی با ایران و مصون ماندن از تحریم های آمریکا طراحی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.