سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه مشترک وزیران خارجه برجام در نیویورک در ماه سپتامبر اشاره کرد و افزود: آنها در این بیانیه تاکید نموده اند که باید از همکاری اقتصادی با ایران بر اساس این توافق حفاظت شود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه کشورش با هر اقدامی در راستای پیشبرد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف است تاکید کرد پکن به همکاری های اقتصادی خود با تهران ادامه می دهد.

'هوا چون اینگ' روز چهارشنبه در پکن تاکید کرد چین به رغم اقدامات یکجانبه تحریمی، همچنان در درازمدت به همکاری های معمول با ایران در چارچوب قانون حقوق بین المللی ادامه خواهد داد.

او خاطر نشان کرد بین چین و ایران همکاری بر اساس منطق و درایت و قانون انجام می شود و این همکاری باید مورد احترام قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: این یک توافق بسیار مهم بین المللی و جامع برای پایان دادن به موضوع هسته ای ایران است و همه جوانب ذی ربط باید به آن پایبند باشد و پکن بارها این موضع را به صورت شفاف اعلام کرده است.

'هوا' به بیانیه مشترک وزیران خارجه برجام در نیویورک در ماه سپتامبر اشاره کرد و افزود: آنها در این بیانیه تاکید نموده اند که باید از همکاری اقتصادی با ایران بر اساس این توافق حفاظت شود.

به گفته این سخنگو، چین از هر راه حل منطقی و درست استقبال می کند و به همکاری های معمول اقتصادی و تجاری با ایران ادامه خواهد داد و از هر توافقی که بین طرفین است و همچنین توافقات مربوط به منع اشاعه و پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه و حفظ نظام چند جانبه بین المللی و مقررات ذی ربط جهانی حمایت و حراست می کند.

 چین و اتحادیه اروپا و دیگر جوانب ذی ربط از حقوق مشروع و منافع خود در این ارتباط حفاظت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.